අනිවාර්යයෙන් කියවන්න (petrol වංචාව)

chathura414

Well-known member
  • Jan 2, 2014
    2,958
    2,650
    113
    M-Town
    අනිවාර්යයෙන් කියවන්න

    දැන් කට්ටියම දන්නවා ඇති ගෑස්වලට පස්සෙ පෙට්‍රල්වලට කරලා තියෙන හරිය. නොදන්නවා වුණත් වෙනදාට වඩා වාහනේ තෙල් පිච්චෙන ගතියක් තමන්ට දැනිලා ඇති. නිකමට පෙට්‍රල් ටිකක් බෝතලේකට අරගෙන බැලුවොත් කහ පාට වෙනුවට දැන් ඒවා හොඳට වතුර බීලා බෝතලේකට චූ කරාම තියෙන පාට බව දකින්න ලැබේවි.

    මෙන්න එහෙනම් හේතුව. කාලයක් තිස්සෙ ලංකාවෙ තිබුණ ඔක්ටේන් අගය 92 සහ 95 පෙට්‍රල් වෙනුවට එයාලා අලුත් සංයුතියක් හඳුන්වලා දීලා. දැන් 40% ක ප්‍රමාණයක් 1-K Kerosene, එහෙමත් නැත්නම් සල්ෆර් අඩු භුමි තෙල් කවලම් කරපු පෙට්‍රල් එන්නෙ.

    භූමි තෙල් ඉස්සර නිල් පාට වෙලා දැන් රතු පාට ඇයි කියලා සාමාන්‍ය දැනීම තියෙන අය දන්නවා ඇති. භූමි තෙල්වල කිසිම වර්ණයක් නැහැ. ඒ පාට දාන්නෙ පෙට්‍රල්වලට කවලම් කරලා හොර කරන එක නවත්තන්න. මේකත් හරියට කිසිම සුවඳක් නැති ගෑස්වලට එතිල් මර්කැප්ටන් දාලා ලීක් වුණාම අඳුරගන්න පහසු කරනවා වගේ වැඩක්.

    හැබැයි දැන් ඩොලර් ප්‍රශ්නය නිසා වෙන්ඩ ඇති ඒ කවලම් කිරිල්ල එයාලාම කරලා එවනවා. 1-K ගෑවාට මේ 40% ක් දක්වා කවලම් කරන්නෙ ටිකක් පොෂ් භූමිතෙල් වර්ගයක්. කාබන් දාමය 6 ඉඳලා 16 විතර වෙනකල් තියෙන මිශ්‍රණයක්. ඒකෙ ප්‍රතිඵලයක් විදිහට ඔය අලුත් පෙට්‍රල්වල ඔක්ටේන් අගය බැලුවාම එන්නෙ 76 ක් විතර.

    ඉතින් මොකක්ද මේකෙ ප්‍රතිඵලය? ගෑස් රෙගියුලේටර් ප්‍රමිතිය නෑ කිව්වා වගේම හැම වාහනයකටම 76 තරම් අඩු ඔක්ටේන් අගයක් හරි යන්නෙ නෑ. මේ නිසා ECU නැති පරණ වාහන සහ බයික්, ත්‍රීවීල් වගේ වාහනවල ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව ලොකු කඩා වැටීමක් සිදු වෙනවා. ලීටරයට කිලෝමීටර් ගාණ බොහෝ වෙලාවට 20%-35% අතර ප්‍රමාණයකින් අඩු වෙයි කියලා ගණනය කරන්න පුළුවන්. ECU තියෙන වාහනවල නම් එන්ජින් බලය අඩු වෙලා කාර්යක්ෂමතාවය 10%-20% අතර ප්‍රමාණයක් අඩු වෙයි.

    වාහනයට මේකෙන් කෙටි කාලීන හානියක් වෙන්න නම් ලොකු ඉඩක් නැහැ. හැබැයි දීර්ඝ කාලීන වශයෙන් ඇතුලේ කචල් එන්න බැරිත් නැහැ ඉතින්. කෙළින්ම ලැබෙන ක්ෂණික ප්‍රතිඵලය වෙනදාට වඩා තෙල් ගහන්න වෙන එක. කලින් ලීටර් 20 ක් ගැහුවා නම් දැන් ලීටර් 25-30 ක් විතර ගහන්න වෙනවා ඒ දුරම යන්න.

    දැන් ඉතින් ඉස්සරහට සෑර් පපුවට ගහගෙන, ඇමතිලා අස් කරලා, කොහෙවත් යන විසේසඤ්ඤයො ටිකක් අහුලගෙන ජනාධිපති කමිටුවක් දාලා, ලක්ෂ පනහක් හැටක් එයාලාට ගෙවලා පර්යේෂණ වාර්තාවක් අරගෙන මේ කතා ටික හොයා ගනියි. හැබැයි හැමදාමත් වගේ ඉන්ද්‍රජිත් ඒ බව මුලින්ම කිව්වා කියල මතක තියා ගන්න. ඇස්වලට හුරු කරගන්න ඕන වචන දෙක 1-K සහ ඔක්ටේන් 76. 🤣

    බුදු සරණයි එහෙනම්.
    උපුටා ගැනිමකි!!
    Source
    FB_IMG_1642160374264.jpg

    FB_IMG_1642160423079.jpg
     
    Last edited:

    iworld

    Well-known member
  • Sep 8, 2007
    3,663
    4,826
    113
    චී ලංකාව
    අනිවාර්යයෙන් කියවන්න

    දැන් කට්ටියම දන්නවා ඇති ගෑස්වලට පස්සෙ පෙට්‍රල්වලට කරලා තියෙන හරිය. නොදන්නවා වුණත් වෙනදාට වඩා වාහනේ තෙල් පිච්චෙන ගතියක් තමන්ට දැනිලා ඇති. නිකමට පෙට්‍රල් ටිකක් බෝතලේකට අරගෙන බැලුවොත් කහ පාට වෙනුවට දැන් ඒවා හොඳට වතුර බීලා බෝතලේකට චූ කරාම තියෙන පාට බව දකින්න ලැබේවි.

    මෙන්න එහෙනම් හේතුව. කාලයක් තිස්සෙ ලංකාවෙ තිබුණ ඔක්ටේන් අගය 92 සහ 95 පෙට්‍රල් වෙනුවට එයාලා අලුත් සංයුතියක් හඳුන්වලා දීලා. දැන් 40% ක ප්‍රමාණයක් 1-K Kerosene, එහෙමත් නැත්නම් සල්ෆර් අඩු භුමි තෙල් කවලම් කරපු පෙට්‍රල් එන්නෙ.

    භූමි තෙල් ඉස්සර නිල් පාට වෙලා දැන් රතු පාට ඇයි කියලා සාමාන්‍ය දැනීම තියෙන අය දන්නවා ඇති. භූමි තෙල්වල කිසිම වර්ණයක් නැහැ. ඒ පාට දාන්නෙ පෙට්‍රල්වලට කවලම් කරලා හොර කරන එක නවත්තන්න. මේකත් හරියට කිසිම සුවඳක් නැති ගෑස්වලට එතිල් මර්කැප්ටන් දාලා ලීක් වුණාම අඳුරගන්න පහසු කරනවා වගේ වැඩක්.

    හැබැයි දැන් ඩොලර් ප්‍රශ්නය නිසා වෙන්ඩ ඇති ඒ කවලම් කිරිල්ල එයාලාම කරලා එවනවා. 1-K ගෑවාට මේ 40% ක් දක්වා කවලම් කරන්නෙ ටිකක් පොෂ් භූමිතෙල් වර්ගයක්. කාබන් දාමය 6 ඉඳලා 16 විතර වෙනකල් තියෙන මිශ්‍රණයක්. ඒකෙ ප්‍රතිඵලයක් විදිහට ඔය අලුත් පෙට්‍රල්වල ඔක්ටේන් අගය බැලුවාම එන්නෙ 76 ක් විතර.

    ඉතින් මොකක්ද මේකෙ ප්‍රතිඵලය? ගෑස් රෙගියුලේටර් ප්‍රමිතිය නෑ කිව්වා වගේම හැම වාහනයකටම 76 තරම් අඩු ඔක්ටේන් අගයක් හරි යන්නෙ නෑ. මේ නිසා ECU නැති පරණ වාහන සහ බයික්, ත්‍රීවීල් වගේ වාහනවල ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව ලොකු කඩා වැටීමක් සිදු වෙනවා. ලීටරයට කිලෝමීටර් ගාණ බොහෝ වෙලාවට 20%-35% අතර ප්‍රමාණයකින් අඩු වෙයි කියලා ගණනය කරන්න පුළුවන්. ECU තියෙන වාහනවල නම් එන්ජින් බලය අඩු වෙලා කාර්යක්ෂමතාවය 10%-20% අතර ප්‍රමාණයක් අඩු වෙයි.

    වාහනයට මේකෙන් කෙටි කාලීන හානියක් වෙන්න නම් ලොකු ඉඩක් නැහැ. හැබැයි දීර්ඝ කාලීන වශයෙන් ඇතුලේ කචල් එන්න බැරිත් නැහැ ඉතින්. කෙළින්ම ලැබෙන ක්ෂණික ප්‍රතිඵලය වෙනදාට වඩා තෙල් ගහන්න වෙන එක. කලින් ලීටර් 20 ක් ගැහුවා නම් දැන් ලීටර් 25-30 ක් විතර ගහන්න වෙනවා ඒ දුරම යන්න.

    දැන් ඉතින් ඉස්සරහට සෑර් පපුවට ගහගෙන, ඇමතිලා අස් කරලා, කොහෙවත් යන විසේසඤ්ඤයො ටිකක් අහුලගෙන ජනාධිපති කමිටුවක් දාලා, ලක්ෂ පනහක් හැටක් එයාලාට ගෙවලා පර්යේෂණ වාර්තාවක් අරගෙන මේ කතා ටික හොයා ගනියි. හැබැයි හැමදාමත් වගේ ඉන්ද්‍රජිත් ඒ බව මුලින්ම කිව්වා කියල මතක තියා ගන්න. ඇස්වලට හුරු කරගන්න ඕන වචන දෙක 1-K සහ ඔක්ටේන් 76. 🤣

    බුදු සරණයි එහෙනම්. 👍

    උපුටා ගැනීමකි..
    View attachment 157224
    View attachment 157225
     

    Voltage

    Well-known member
  • Feb 6, 2012
    19,049
    9,635
    113
    jepi post ekak... balana balana hama thanama jepi posts. 3% kiwwata lankawema dan jeppo da ban inne
     

    Similar threads