etakota ban tiakak paranna car ekak giyanam umba marila da![]()
Eehema thama kiyanne mans
etakota ban tiakak paranna car ekak giyanam umba marila da![]()

එතකොටයි මට ගේට්ටුව මතක් වුනේ.
මම හිතුවේ කාර් එකේ පිටපස්ස ඉවර ඇති කියලා.
ඉතින් හිතත් හදාගෙන... කාර් එකෙන් බැහැලා බලද්දි කොල්ලා Auto Brake ගහලා.
මම නම් කාර් එක ගත්ත දවසේ ඉදලා Auto Brake ඔන් කරලයි තියෙන්නේ. හැබැයි කිසිම දවසක පොර ඕන නැති වෙලාවක බ්රේක් කරලා නෑ.
ඒත් සැර දෙකක්ම කාර් එක වදින්නේ නැතුව බේරුනේ Auto Brake එකේ පිහිටෙන්.
1) දවසක් මගේ මාමන්ඩියා කාර් එක රිවස් කරද්දි පිටපස්සේ පොඩි කනුවක් තීබ්බා. ඒක සයිඩ් කන්නාඩියට පේන්නේ නෑ. එයාලා පරන ඩ්රියිවර්ස්ලා නිසා රිවස් කැම් බලන්නෙත් නෑ. ඉතින් එයා කාර් එක කෙලින්ම පස්සට ගද්දි කාර් එක Auto Brake ගහලා. මාමාන්ඩියා මට ඒ ගැන පුදුමෙන් වගේ කිව්වා.
2) මම ඔෆිස් එක ලග කාර් එක පාර්ක් කරද්දි එතන පිට පස්සේ ගේට්ටුවට කිට්ටුම කරලයි නවත්තන්නේ (නැත්තන් ඉස්සරහා ටික පාරට වැඩි නිසා). ඉතින් එක දවසක් මම ලොකු කල්පනාවක කාර් එක පාර්ක් කරද්දි "ඩොක්" ගාලා සද්දයක් ඇහුනා.එතකොටයි මට ගේට්ටුව මතක් වුනේ.
මම හිතුවේ කාර් එකේ පිටපස්ස ඉවර ඇති කියලා.
ඉතින් හිතත් හදාගෙන... කාර් එකෙන් බැහැලා බලද්දි කොල්ලා Auto Brake ගහලා.
![]()
මම දන්න විදිහට Auto Brake එකේ කොලිටි එක වාහනෙන් වාහනේට වෙනස් වෙනවා. දන්න කෙනෙක් මේ ගැන අදහස් දක්වන්න.
මම නම් කාර් එක ගත්ත දවසේ ඉදලා Auto Brake ඔන් කරලයි තියෙන්නේ. හැබැයි කිසිම දවසක පොර ඕන නැති වෙලාවක බ්රේක් කරලා නෑ.
ඒත් සැර දෙකක්ම කාර් එක වදින්නේ නැතුව බේරුනේ Auto Brake එකේ පිහිටෙන්.
1) දවසක් මගේ මාමන්ඩියා කාර් එක රිවස් කරද්දි පිටපස්සේ පොඩි කනුවක් තීබ්බා. ඒක සයිඩ් කන්නාඩියට පේන්නේ නෑ. එයාලා පරන ඩ්රියිවර්ස්ලා නිසා රිවස් කැම් බලන්නෙත් නෑ. ඉතින් එයා කාර් එක කෙලින්ම පස්සට ගද්දි කාර් එක Auto Brake ගහලා. මාමාන්ඩියා මට ඒ ගැන පුදුමෙන් වගේ කිව්වා.
2) මම ඔෆිස් එක ලග කාර් එක පාර්ක් කරද්දි එතන පිට පස්සේ ගේට්ටුවට කිට්ටුම කරලයි නවත්තන්නේ (නැත්තන් ඉස්සරහා ටික පාරට වැඩි නිසා). ඉතින් එක දවසක් මම ලොකු කල්පනාවක කාර් එක පාර්ක් කරද්දි "ඩොක්" ගාලා සද්දයක් ඇහුනා.එතකොටයි මට ගේට්ටුව මතක් වුනේ.
මම හිතුවේ කාර් එකේ පිටපස්ස ඉවර ඇති කියලා.
ඉතින් හිතත් හදාගෙන... කාර් එකෙන් බැහැලා බලද්දි කොල්ලා Auto Brake ගහලා.
![]()
මම දන්න විදිහට Auto Brake එකේ කොලිටි එක වාහනෙන් වාහනේට වෙනස් වෙනවා. දන්න කෙනෙක් මේ ගැන අදහස් දක්වන්න.

අප්පටහුඩු මොකද්ද වහනය? පිටිපස්සටත් ඕකෙ ඔටෝ බ්රේක් වදිනවද?

oke use wenne parking sensors bn ewata waradinawa adui. habai lagata witharai wada karanne, Radar Auto Braking kiyanne wena ekak eka use wenne issarahata.![]()

මම නම් කාර් එක ගත්ත දවසේ ඉදලා Auto Brake ඔන් කරලයි තියෙන්නේ. හැබැයි කිසිම දවසක පොර ඕන නැති වෙලාවක බ්රේක් කරලා නෑ.
ඒත් සැර දෙකක්ම කාර් එක වදින්නේ නැතුව බේරුනේ Auto Brake එකේ පිහිටෙන්.
1) දවසක් මගේ මාමන්ඩියා කාර් එක රිවස් කරද්දි පිටපස්සේ පොඩි කනුවක් තීබ්බා. ඒක සයිඩ් කන්නාඩියට පේන්නේ නෑ. එයාලා පරන ඩ්රියිවර්ස්ලා නිසා රිවස් කැම් බලන්නෙත් නෑ. ඉතින් එයා කාර් එක කෙලින්ම පස්සට ගද්දි කාර් එක Auto Brake ගහලා. මාමාන්ඩියා මට ඒ ගැන පුදුමෙන් වගේ කිව්වා.
2) මම ඔෆිස් එක ලග කාර් එක පාර්ක් කරද්දි එතන පිට පස්සේ ගේට්ටුවට කිට්ටුම කරලයි නවත්තන්නේ (නැත්තන් ඉස්සරහා ටික පාරට වැඩි නිසා). ඉතින් එක දවසක් මම ලොකු කල්පනාවක කාර් එක පාර්ක් කරද්දි "ඩොක්" ගාලා සද්දයක් ඇහුනා.එතකොටයි මට ගේට්ටුව මතක් වුනේ.
මම හිතුවේ කාර් එකේ පිටපස්ස ඉවර ඇති කියලා.
ඉතින් හිතත් හදාගෙන... කාර් එකෙන් බැහැලා බලද්දි කොල්ලා Auto Brake ගහලා.
![]()
මම දන්න විදිහට Auto Brake එකේ කොලිටි එක වාහනෙන් වාහනේට වෙනස් වෙනවා. දන්න කෙනෙක් මේ ගැන අදහස් දක්වන්න.



ඔටෝ බ්රේක් කිව්වට ඕක වැඩ කරන්නෙ හිමින් යන කොට ට්රැපික් වගේ. මම ඕක off කරන්නෙ නැහැ. දෙපාරක් තුන්පාරක් වගේ වැදිලා තියෙන්නේ ඒත් බයික් ත්රීවීල් වගේ ගොන්නු වගේ ලේන් මාරු කරලා.
< 40 waladi witharai neda auto brake wada karanne?


මම දන්න විදිහට Auto brake වැඩ කරන විදිහ සහ වේගය එක එක වාහන බ්රෑන්ඩ්ස් සහ මොඩල් එක අනුව වෙනස් වෙනවා මචන්.
මේ Peugeot වල.
The Active Safety Brake (automatic emergency braking) occurs after the alert, if the driver does not react quickly enough and does not activate the vehicle’s brakes. Thus, with no action required by the driver, it helps avoid collision or limits its severity by reducing the vehicle’s speed. Registered vehicles, whether driving in the same direction or stationary, are taken into account by the system, as well as pedestrians present on the road (bicycles, motorcycles, animals and objects on the road are not detected). The Active Safety brake is activated if:
- The vehicle speed is between 5 km/h and 140 km/h when a moving vehicle is detected.
- The vehicle speed does not exceed 80 km/h when a stationary vehicle is detected.
- The vehicle speed must not exceed 60 km/h when a pedestrian is detected.
Source: https://www.peugeotsl.com/brand-and...hnologies/driving-experience/safety-aids.html

මම දන්න විදිහට Auto Brake එකේ කොලිටි එක වාහනෙන් වාහනේට වෙනස් වෙනවා. දන්න කෙනෙක් මේ ගැන අදහස් දක්වන්න.


මේ ලංකාවේ ඉන්න කුහක හැත්තට මොන option එකක් අලුතින් ආවත් හොද නෑ. ඒක ලංකාවට නොගැලපෙන්න පුලුවන් නමුත් මුන් කියවන්නෙ ඒ වාහනේ ලංකාවට ගෙනත් start කරන්නවත් බැරි ගානට.
උදාහරණයක්උ විදියට උඹලට මතකද ඔය Toyota Hiace (Dolphin) මොඩල් එක ආපු දවස් වල කියපු කථා, වංගු ගන්න බැරිලු, auto නිසා control නැතිලු, දොර 5 නිසා වාහනේ හයිය නැතිලු
දැන් කොහොමද...... ඒ වාහනේට තියන demand එක
එක එක වැඩබැරි දාසලගෙ හිතලු ගොන් කතා වලට රැවටෙන්න එපා බං වාහනයක් ගන්නවනම් ඉන්දියන් පකිස්ථාන් රිවිව් බලලා idea එකක් ගනිල්ලා. මොකද ඒ රටවල් ගොඩක් සමානයි කාලගුණය, මහා මාර්ග තත්වය වගේ දෙවල්.
දැන් වාහන වල parts ලොකුම ගැටලුවක් නෙවෙයි දැන් අන්තර්ජාලයට පිං සිද්ද වෙන්න
වාහන වල උපන් ගැටලු තියෙන්න පුලුවන් නමුත් හදන්න බැරි කමක් නෑ.
හැබැයි බාසුන්නැහෙ අතගහල කෙලෙව්වම කොරන්න දෙයක් නෑ.

ඉස්සර ECU තියෙන වාහන ආපු කාලෙත් එව ගන්න එපා කිව්ව.
Honda ලංකාවෙ ජනප්රිය වෙන්න පටන් ගත්ත මුල් කාලෙත් ලංකාවේ මකබාස්ල කිව්ව honda ගන්න එපා කියල.
Airbags තියෙන වාහන ගන්න එපා කිව්ව එවුන් හිටිය හැප්පුනම හදන්න අමාරුයි කියල.
මේ රටේ එවුන්ට ඉතින් හරියන්නේ ගොන් කරත්ත තමයි.

