රුපියලේ අගය අඩු කිරීමේ හේතුව ..(සරලව)

kellsupun

Member
Feb 12, 2010
61,910
3,299
0
Disce aut Discede
මොඩ කැරියා තෝ කොහෙන්ද ආර්ථික විද්්‍යාව ඉගෙන ගත්තෙ. තෝ වගේ මෝඩ යක්කු පාර්ලිමේන්තුවෙත් ඉන්නවා ඒකයි රුපියලේ අගය බහින්නෙ.

:rofl::lol::lol:
 

Death Hunter

Member
May 23, 2011
65
3
0
ඒව ගැන කතා කරන්න උබ ත්රෙඅඩ් එකක් දාගනින් හිවල් පැටියෝ.....
අනුන්ගේ ත්රෙඅඩ් වලට පුක නොදී ...
ත්රෙඅඩ් එකේ කියන දේට විටරක් comment කරපන් ..
වෙන ඒවා කියන්න ඕනනං උබ ත්රෙඅඩ් එකක් දාගනින් ...
උබ කියන විදිහට මන් අප්‍රබංශ නේ කියන්නේ . උබ හරි දන්න එකා නේ.
උබේ ඔච්චර ගැට්ට කහනවනනම් ගිහින් ත්රෙඅඩ් එකක් දාගනින් ...
මෙතන පුක දෙන්නැතුව ...



තෝ මහා බුරු නාම්බෙක්.තෝ දැන ගනින් අපි තෝ වගෙ පු* දෙන්නෙ නැහැ කියලා.
දැන් තෝගෙ තේ කිලෝ එකෙ කතාව ගමුකෝ.රුපියල අවප්‍රමාණය උනහම තේ කිලො එකක් හදන්න යන වියදම වැඩි වෙනවා.ඒ කොහොමද කියලා දන්නවද තෝ බුරුවා.
අපි තේ නිශ්පාදනය කරන්න බාවිතා කරන උපකරණ,පොහොර රසායන ද්‍රව්‍ය ගෙන්වනන්නෙ පිට රටින්.එවාට ගෙවන්න ඕන ගානත් වැඩි වෙනවා.ඇසුරුම් කරන්න බාවිතාකරන දෙවල් වලට යන වියදමත් වැඩිවෙනවා.ඉට පස්සෙ එවා අපනයනය කරන්න යන නැව්ගත වියදම් රක්ෂණ වියදම් සියල්ලටම ගෙවන්න ඕන ගාන වෙනදටට වඩා වැඩි වෙනවා.ඔවා එකතු උනහම තේ කිලො එකක් පිටරටට අලවි කරන්න ඕන වෙනදට වඩා වැඩි මුදලට.හරකෝ දැනගනින් තේ නිපදවන්නෙ අපේ රටෙ විතරක් නෙමෙ කියලා.අපේ ගනන් වැඩි උනහම පිටරට උන්ට උබට වගෙ පු* අමාරුවක් තියෙ කියලා හිතනවද වැඩි පුර ගනන් දිලා ගන්න?
උබට පු* අමාරුව වැඩිනම් කොහු පොල්ලක් බස්සගනින්,ගොන් ත්‍රෙඩ් දාලා ලොකයා ඉදිරියෙ නොන්ඩි වෙන්නෙ නැතුව මැටි හරකා.
 

Death Hunter

Member
May 23, 2011
65
3
0
පසුව ලියමි ..
මේ ත්රෙඅඩ් එකේ බලාපොරොත්තුව රුපිලෙ අගය අවප්‍රමාන කියන සිද්දන්තය ගැන තේරුම් කරදීම පමණයි ...

ඊට අමතරව එකෙන් ලංකාවට වෙන අහිතකර බලපෑම් ගැන කතා කිරීම නෙවෙය් .... ලංකාවට අහිතකර බලපෑම් එනවා ඇති ... ඒවා ගැන කතා කරන්න මේ ත්රෙඅඩ් එකෙන්බලාපොරොත්තුවක් නැ..

මේක ආණ්ඩුවට කඩේ යන්න දාපු ත්රෙඅඩ් එකකුත් නෙවෙයි ... හුදෙක් දැනුම සඳහා පමණි .....

මට මේ සිද්දන්තය ගැන තෙරුනේ නැති නිසා දන්නා කෙනෙක් ගෙන් අහලා දැනගත්තේ .. එක එළකිරි එකේ යහළුවො එක්ක බෙදාගන්න තමා මේ ත්රෙඅඩ් එක දැම්මේ ...


කව්ද ඔය දන්න කෙනා.....පිටකොටුවෙ නාට්ටාමි කෙනෙක්ද.. .
 
Last edited:

HushGR

Member
Dec 14, 2010
1,303
226
0
Colombo
තෝ මහා බුරු නාම්බෙක්.තෝ දැන ගනින් අපි තෝ වගෙ පු* දෙන්නෙ නැහැ කියලා.
දැන් තෝගෙ තේ කිලෝ එකෙ කතාව ගමුකෝ.රුපියල අවප්‍රමාණය උනහම තේ කිලො එකක් හදන්න යන වියදම වැඩි වෙනවා.ඒ කොහොමද කියලා දන්නවද තෝ බුරුවා.
අපි තේ නිශ්පාදනය කරන්න බාවිතා කරන උපකරණ,පොහොර රසායන ද්‍රව්‍ය ගෙන්වනන්නෙ පිට රටින්.එවාට ගෙවන්න ඕන ගානත් වැඩි වෙනවා.ඇසුරුම් කරන්න බාවිතාකරන දෙවල් වලට යන වියදමත් වැඩිවෙනවා.ඉට පස්සෙ එවා අපනයනය කරන්න යන නැව්ගත වියදම් රක්ෂණ වියදම් සියල්ලටම ගෙවන්න ඕන ගාන වෙනදටට වඩා වැඩි වෙනවා.ඔවා එකතු උනහම තේ කිලො එකක් පිටරටට අලවි කරන්න ඕන වෙනදට වඩා වැඩි මුදලට.හරකෝ දැනගනින් තේ නිපදවන්නෙ අපේ රටෙ විතරක් නෙමෙ කියලා.අපේ ගනන් වැඩි උනහම පිටරට උන්ට උබට වගෙ පු* අමාරුවක් තියෙ කියලා හිතනවද වැඩි පුර ගනන් දිලා ගන්න?
උබට පු* අමාරුව වැඩිනම් කොහු පොල්ලක් බස්සගනින්,ගොන් ත්‍රෙඩ් දාලා ලොකයා ඉදිරියෙ නොන්ඩි වෙන්නෙ නැතුව මැටි හරකා.

තොටනේ වෙසෝ වෙන එවුන්ට නැති මාරුවක් ඇවිල්ලා මෙතන comment කරන්නේ ...
තොගේ ඔය රෙද්ද වෙන තැනක දාපිය ..... උබ කොහු පොල්ලක් පුකේ බස්ස ගෙනද කොහේදෝ මෙතන පුක දෙන්න එන්නේ ...
ත්රෙඅඩ් එකක් දානන දන්න නැත්නං මන් කියල දෙන්නන ගොන් වෙසෝ ...
එකේ දාගනින් උබේ ඔය හුත්තවල් .....
උබේ ගොන් පාර්ට් නිසා උබ තමා නොන්ඩි වෙන්නේ ...
මන් උබට අනුකම්පා කරනවා ...
 

Death Hunter

Member
May 23, 2011
65
3
0
තොටනේ වෙසෝ වෙන එවුන්ට නැති මාරුවක් ඇවිල්ලා මෙතන චොම්මෙන්ට් කරන්නේ ...
තොගේ ඔය රෙද්ද වෙන තැනක දාපිය ..... උබ කොහු පොල්ලක් පුකේ බස්ස ගෙනද කොහේදෝ මෙතන පුක දෙන්න එන්නේ ...
ත්රෙඅඩ් එකක් දානන දන්න නැත්නං මන් කියල දෙන්නන ගොන් වෙසෝ ...
එකේ දාගනින් උබේ ඔය හුත්තවල් .....
උබේ ගොන් පාර්ට් නිසා උබ තමා නොන්ඩි වෙන්නේ ...
මන් උබට අනුකම්පා කරනවා ...


වෙ* බල්*.මොන ලබ්බකටද තෝ ත්‍රෙඩ් දැම්මෙ රිප්ලයි ඉවසන්න බැරිනම්.උබ මට ත්‍රෙඩ් දාන්න කියලා දෙන්න ඔනෙත් නැහැ රිප්ලයි කරන හැටි කියලා දෙන්න ඔනෙත් නැහැ හිකනලා.මට ඔන ත්‍රෙඩ් එකෙ මට කමෙන්ට් කරන්න පුලුවන්.තෝ කොහොමද වල් පර* මට එපා කියන්නෙ.මම විතරක් නෙමෙ අනිත් උන් දාපු කමෙන්ට් ආයෙත් කියවපන්.තෝ හැටහුටාමාරකට කිචවෙලා ඉන්නෙ.ආවා මෙතන අපිට අර්ථික සිද්ධාන්ත කියලා දෙන්න මැටි මොලා.
 

mldarshana

Well-known member
  • Apr 2, 2007
    34,059
    1,404
    113
    ආශ්චර්ය අභියස :nerd:
    හරියට Jack Daniels එකක් වෙනුවට ගල් බෝතලක්
    gal.jpg
    ගන්නවා වගේ සීන් එකක් ..

    එතකොට ගල් බෝතලේ මිළ වැඩි කලේ කුමන පයන්නකටද ? :angry::frown::lol:
     

    HushGR

    Member
    Dec 14, 2010
    1,303
    226
    0
    Colombo
    වෙ* බල්*.මොන ලබ්බකටද තෝ ත්‍රෙඩ් දැම්මෙ රිප්ලයි ඉවසන්න බැරිනම්.උබ මට ත්‍රෙඩ් දාන්න කියලා දෙන්න ඔනෙත් නැහැ රිප්ලයි කරන හැටි කියලා දෙන්න ඔනෙත් නැහැ හිකනලා.මට ඔන ත්‍රෙඩ් එකෙ මට කමෙන්ට් කරන්න පුලුවන්.තෝ කොහොමද වල් පර* මට එපා කියන්නෙ.මම විතරක් නෙමෙ අනිත් උන් දාපු කමෙන්ට් ආයෙත් කියවපන්.තෝ හැටහුටාමාරකට කිචවෙලා ඉන්නෙ.ආවා මෙතන අපිට අර්ථික සිද්ධාන්ත කියලා දෙන්න මැටි මොලා.

    තෝ රෙප්ල්ය් කරන්නේ ඕන දේට නෙවෙය් ... වෙන රෙද්දවල් වලට .. උබ ඔය කියන දේවල් මන් කතාකරන්න කැමති නෑ.. ඕව වැඩකට නැති දේවල් ... ඕව කිව්වා කියල මේ රට හැදෙන්නැනේ බන් .......
    මන් පුක දෙන්න එපා කියද්දී තව තව ඇවිත් පුක දීල රෙප්ල්යි කරන්න එපා යකෝ ....
    මන් ත්රෙඅඩ් එක Edit කරාට පස්සේ කවුරුත් මුකුත් කිව්වේ නෑ .. උන් ත්රෙඅඩ් එක මොකටද දාලා තියෙන්නේ කියල තේරුම් ගත්තා...
    උබ තමා සිංහලෙන් ලියල තියන් දේ කියවල තේරුම් ගන්න බැරි එකම වේසා....
    උබ අසරණ වෙන්න එපා ඔය වගේ ....
    මන් ළඟදීම ත්රෙඅඩ් එකක් දාගනනං උබ ඔය කියපු දේවල් ගැන කතා කරන්න ....
    දැන්වත් උබේ උබේ paduwe හිටපන් ...
    පුකේ කොහු පොලු ගහන ඉන්න එපා ආයේ ........
    තෝටයි මේ ත්රෙඅඩ් එකට රෙප්ලය් කරපු හැමෝට මයි

    8c0b7b756da0b11fde814fc1ca61203a4922be393818440d3cb20ea4844af6b76g.jpg
     

    U-tag

    Well-known member
  • Nov 18, 2011
    12,732
    14,353
    113
    මචං උබ කියල තියන දෙ හරි. එත් අපෙ රටට දැන් ඔය theory එක ගැල පෙන්නෙ නෑ. මොකද ඔය seen එක හරියටම හරියන්න නම් අපි ආනයනය කරන දෙවල් වලට ආදෙශක ලංකාව තුලින් නිශ්පාදනය කරන්න පුලුවන් වෙන්න ඔනෙ.

    ඔය තියරියෙන් වෙන්නෙ අනයන අධර්ය කිරිමත් අපනයන් ධර්යමත් කිරිමත්. එත් අපිට අතයවශය ඛනිජ තෙල්, යන්තොපකරන, තව ගාමන්ට් වලට ඔනෙ අමුදවය ඔකොම පිටරටින් ගෙන්නෙ එතකොට ඔක හරියනනෙ නෑ.

    ගොඩක් වෙලද කලාපෙ වෙන්නෙ assemble/ එකලස් කිරිම් එවට ඔය තියරිය කියටවත් හරියන්නෙ නෑ.

    :):)
     
    • Like
    Reactions: BC_Dilum

    Death Hunter

    Member
    May 23, 2011
    65
    3
    0
    තෝ රෙප්ල්ය් කරන්නේ ඕන දේට නෙවෙය් ... වෙන රෙද්දවල් වලට .. උබ ඔය කියන දේවල් මන් කතාකරන්න කැමති නෑ.. ඕව වැඩකට නැති දේවල් ... ඕව කිව්වා කියල මේ රට හැදෙන්නැනේ බන් .......
    මන් පුක දෙන්න එපා කියද්දී තව තව ඇවිත් පුක දීල රෙප්ල්යි කරන්න එපා යකෝ ....
    මන් ත්රෙඅඩ් එක Edit කරාට පස්සේ කවුරුත් මුකුත් කිව්වේ නෑ .. උන් ත්රෙඅඩ් එක මොකටද දාලා තියෙන්නේ කියල තේරුම් ගත්තා...
    උබ තමා සිංහලෙන් ලියල තියන් දේ කියවල තේරුම් ගන්න බැරි එකම වේසා....
    උබ අසරණ වෙන්න එපා ඔය වගේ ....
    මන් ළඟදීම ත්රෙඅඩ් එකක් දාගනනං උබ ඔය කියපු දේවල් ගැන කතා කරන්න ....
    දැන්වත් උබේ උබේ paduwe හිටපන් ...
    පුකේ කොහු පොලු ගහන ඉන්න එපා ආයේ ........
    තෝටයි මේ ත්රෙඅඩ් එකට රෙප්ලය් කරපු හැමෝට මයි

    8c0b7b756da0b11fde814fc1ca61203a4922be393818440d3cb20ea4844af6b76g.jpg



    .මගෙ රිප්ලයි ආයෙත් කියවපන්. මම උබ කියපු දෙට උත්තර දිලා තියෙන්නෙ.උබලා වගෙ උන් ඉන්නකම් මේ රට හදන්න බැහැ තමා.හැමදාම අගාධයෙ.එක නෙමෙ උබ ත්‍රෙඩ් එකක් දාන්න කලින් මිට පස්සෙවත් අනුන් කිව්ව පලියට දාන්නෙ නැතුව හොදට හිතලා බලලා දාපන්.උබට නැත්නම් ආයෙත් ඇරගන්න වෙන්නෙ මෙ වගෙ.
     

    HushGR

    Member
    Dec 14, 2010
    1,303
    226
    0
    Colombo
    මචං උබ කියල තියන දෙ හරි. එත් අපෙ රටට දැන් ඔය theory එක ගැල පෙන්නෙ නෑ. මොකද ඔය seen එක හරියටම හරියන්න නම් අපි ආනයනය කරන දෙවල් වලට ආදෙශක ලංකාව තුලින් නිශ්පාදනය කරන්න පුලුවන් වෙන්න ඔනෙ.

    ඔය තියරියෙන් වෙන්නෙ අනයන අධර්ය කිරිමත් අපනයන් ධර්යමත් කිරිමත්. එත් අපිට අතයවශය ඛනිජ තෙල්, යන්තොපකරන, තව ගාමන්ට් වලට ඔනෙ අමුදවය ඔකොම පිටරටින් ගෙන්නෙ එතකොට ඔක හරියනනෙ නෑ.

    ගොඩක් වෙලද කලාපෙ වෙන්නෙ assemble/ එකලස් කිරිම් එවට ඔය තියරිය කියටවත් හරියන්නෙ නෑ.

    :):)

    උබ තේරුම් ගත්ත එකට තැන්ක්ස් ... සමහරවිට උබ කියන විදිහට ඕක අපිට හරි යන්නැතුව ඇති ... උබේ තර්ක ටික හරි මචන් ... මන් ත්රෙඅඩ් එක දැම්මේ මචන් මේ මුදල් අවප්‍රමනය් වෙනව කියන්නේ මොකද්ද කියලා පැහැදිලි කරන්න විතරි.. Happy New Year :)
     

    HushGR

    Member
    Dec 14, 2010
    1,303
    226
    0
    Colombo
    .මගෙ රිප්ලයි ආයෙත් කියවපන්. මම උබ කියපු දෙට උත්තර දිලා තියෙන්නෙ.උබලා වගෙ උන් ඉන්නකම් මේ රට හදන්න බැහැ තමා.හැමදාම අගාධයෙ.එක නෙමෙ උබ ත්‍රෙඩ් එකක් දාන්න කලින් මිට පස්සෙවත් අනුන් කිව්ව පලියට දාන්නෙ නැතුව හොදට හිතලා බලලා දාපන්.උබට නැත්නම් ආයෙත් ඇරගන්න වෙන්නෙ මෙ වගෙ.


    මන් කාගෙන්වත් ඇරගත්තේ නෑ .. උබ මගෙන් තමා ඇරගත්තේ අනික් එවුන්ට පුක දෙන්න ගිහිල්ලා... තෝ වගේ මොලේ ලොකු කරන ඉන්න , අනුන්ගේ දෙයක් කියවලා පිළිගන්නැති, කිසිම වගතුවක් නැති ගොන් පොන්නයෝ නිසා තමා මේ එළකිරි එකත් විනාස වෙන්නේ .අනික මන් ත්රෙඅඩ් දන්නවනං උබෙන් අහන්න ඕනේ නෑ පයි කොටෝ .. ගිහින් ප්‍රොයෝජනවත් වැඩක් කරපන් අපතයෝ ... මන් උබට අනුකම්පා කරනවා ...
     

    HushGR

    Member
    Dec 14, 2010
    1,303
    226
    0
    Colombo
    රත්තරං;12500046 said:
    මචන් දුකෙන් උනත් කියන්න වෙන්නේ මේකනම් ගොබ්බ මෝඩ විස්තර කිරීමක්...
    තරහා වෙන්න එපා..ඔලුවක් පාවිච්චි කලානම් ඔනේ හරකෙක්ට ඒක තේරෙනවා
    ප්‍රාතමික අද්යාපනය (මොන්ටිසෝරියේ පටන්) අවුල් වගෙයි
    මීට වඩා හොදයි අල්ලා (හෝ ඕනෙම විකාර දෙයියෙක් ) මැව්ව ලෝකේ උගේ කැමැත්තට මේ දේත් සිද්ද උනා කිව්වනම්
    ( එහෙම මානසික මට්ටමක සිටින අයෙක් සමග සන්වාද කිරීම වැඩක් නැත----රිප්ලයි නොකරමි )
    cow%2BHappyCow%2Blifegoddess%2Bcom.jpg

    මන් කිව්වේ නෑ මේක හරි කියලා ... මේක තමා මන් දැනගත්ත විදිහ ... උබ ඔච්චර මේක මෝඩ විස්තර කිරීමක් කියලා කියනවනං අපිට හරි එක විස්තර කරලා දීපන්කො ....
     

    U-tag

    Well-known member
  • Nov 18, 2011
    12,732
    14,353
    113
    උබ තේරුම් ගත්ත එකට තැන්ක්ස් ... සමහරවිට උබ කියන විදිහට ඕක අපිට හරි යන්නැතුව ඇති ... උබේ තර්ක ටික හරි මචන් ... මන් ත්රෙඅඩ් එක දැම්මේ මචන් මේ මුදල් අවප්‍රමනය් වෙනව කියන්නේ මොකද්ද කියලා පැහැදිලි කරන්න විතරි.. Happy New Year :)
    I wish you da same මචං!
     

    whizzkid

    Well-known member
  • Feb 21, 2009
    2,643
    172
    63
    ලංකාව පිටරට එක්ක ගනදෙනු කරන්නේ කරන්නේ $ වලින්නේ ....

    මුලින්ම හිතන්නකෝ මේ අරක්කු බෝතලය ගැන

    8995497e2a7a61ab1d6edbc13da1a0fd.jpg


    අපි හිතමු මේක $ 1 යි කියලා....

    8995497e2a7a61ab1d6edbc13da1a0fd.jpg
    = 1 $

    අපි 1$ එකකට රුපියල් 100 ක් ගෙවනවා කියල හිතමුකො ...

    එතකොට රුපියලේ අගය අඩු කරාම අපිට 1$ ට කලින් 100 ක් ගෙව්වනන් දැන් 105 ක් ගෙවන්න වෙනවා ...

    එතකොට අනික් පැත්තේ ඕක අරමුණ වෙන්නේ පරිබෝගිකයා ඕක මිලදී ගන්නැතුව ඊට අඩු හෝ ලංකාවේ නිෂ්පාදනයක් මිලදීගැනීමට පෙලබවීමයි

    හරියට Jack Daniels එකක් වෙනුවට ගල් බෝතලක්
    gal.jpg
    ගන්නවා වගේ සීන් එකක් ..

    හරි අපි හිතමු ලංකාවේ කෙනෙක් තේ 1Kg ක්
    GreeTeaLeaf.jpg
    පිටරට විකුනනව කියලා ....

    උ ඒක විකුනන්නේ $ වලට ....

    එතකොට උට කලින් 1KG රුපියල් 100 ක් හම්බුනානන් රුපියලේ අගය අඩු කල නිසා දැන් රුපියල් 105 ක් හම්බුවෙනවා ...

    ඔන්න ඕකයි රුපියලේ අගය අඩු කිරීමේ සරල කතාව ....

    ජය වේවා හැමෝටම ....



    පසුව ලියමි ..
    මේ ත්රෙඅඩ් එකේ බලාපොරොත්තුව රුපිලෙ අගය අවප්‍රමාන කියන සිද්දන්තය ගැන තේරුම් කරදීම පමණයි ...

    ඊට අමතරව එකෙන් ලංකාවට වෙන අහිතකර බලපෑම් ගැන කතා කිරීම නෙවෙය් .... ලංකාවට අහිතකර බලපෑම් එනවා ඇති ... ඒවා ගැන කතා කරන්න මේ ත්රෙඅඩ් එකෙන්බලාපොරොත්තුවක් නැ..

    මේක ආණ්ඩුවට කඩේ යන්න දාපු ත්රෙඅඩ් එකකුත් නෙවෙයි ... හුදෙක් දැනුම සඳහා පමණි .....

    මට මේ සිද්දන්තය ගැන තෙරුනේ නැති නිසා දන්නා කෙනෙක් ගෙන් අහලා දැනගත්තේ .. එක එළකිරි එකේ යහළුවො එක්ක බෙදාගන්න තමා මේ ත්රෙඅඩ් එක දැම්මේ ...


    elakiri post!!! Reps added.