වාහන මොඩිෆයි කරන එකට දඩ ගහන එක සාධාරණද?

Dredd

Active member
  • Jan 14, 2016
    843
    151
    43
    වාහන මොඩිෆයි කරන එකට දඩ ගහන එක සාධාරණද?

    වාහන හිමි ශ්‍රී ලාංකික කාහටත් ප්‍රයෝජනවත් විය හැකි අදහස් කිහිපයක්.
    හේතු සහ අහේතු සියල්ලටම පොලීසියට බනින හැමෝටම. වාහන මොඩිෆයි කතාව නම් වෙනම එකක්. හදිසි අනතුරු කලක් තිස්සේ ඇසින් දැක මා ලැබූ අත්දැකීම් වලින් ලියමි.

    මුලින්ම කියන්න ඕනේ, මා පොලීසියට හෝ නීති ක්ශේත්‍රයට කිසිම අයුරකින් සම්බන්ධ කෙනෙක් නොවේ.

    ඩිස්කවරි ටර්බෝ, ලීපු, පිම්ප් මයි රයිඩ් හෝ වෙනත් ඕනෑම අටමගලයක් දැක වාහන මොඩිෆයි කරන්නට බැරිය.

    යම් නීති පද්ධතියක් රටේ තියෙන්නේ පදිකයන්ගේ ආරක්ශාවටත් එක්කම.

    ටයර් බදෙන් එලියට පැන්නුවාම ට්‍රැෆික් ලේන් එකේ අනෙක් වාහන වල ගැටෙනවා. පැති කන්නාඩියෙන් වාහනේ බද සහ ටයර වල වෙනස පේන්නේ නෑ.

    ස්පොයිලර් එකෙන් පසුපස විසිබිලිටි එක අඩුවෙනවා, සමහර ඒවා ඩබල් ටේප් වලින් අලවලා තියෙන්නේ. හයිවේ එකේ යනකොට ගැලවිලා ගියොත් පස්සෙන් එන වාහනයට අනතුරක් හෝ ජීවිත හානි පවා වෙන්නත් පුලුවන්.

    බීට් කෑන් ගැන කියන්න දෙයක් නෑ. ඒකට කියන්නේ ශබ්ධ දූශනය කියලා. ෆෙරාරි කාර් එකක අර ලස්සන සද්දෙ එන්නේ අදාල සමාගමෙන් V12 එන්ජිමේ සද්දෙ අවම කරන්න උපරිම උත්සාහ කරත් නවත්තගන්න බැරිම ටික.

    ප්‍රොජෙක්ටර් කප් නැති ඩිමෝ බට්ටෝ, බයික් සහ ත්‍රීවීල් වලට HID ලයිට් දැම්මම රෑට ඉස්සරහින් වාහනයේ එන රියදුරා තමුන්ගේ මෑනියන් සිහිකරගෙන තමයි යන්නේ. ආලෝකය ෆෝකස් කරන්න බැරුව හතර අතේ වදිනවා. අනතුරු බහුලයි.

    ටයර් සයිස් වෙනස් කරාම(පරිධිය) වාහනයේ ස්පීඩොමීටරයේ පෙන්නන වේගය සහ සැබෑ වේගය වෙනස්. ඔබ නොදැනුවත්ම නිල වේග සීමා ඉක්මවා ගිහින්. ඇලෝයි රිම් දාලා ටයට් සයිස් වෙනස් නොකරන්න නීති තියෙන්නේ ඒකයි.

    ඉස්සරහට බුල් බාර් හරි, යකඩ ෆ්‍රේම් ගහල , යකඩ බෆර් ගහන්න ඉඩ නොදෙන්නේ වාහනයේ යන කෙනාගෙ වගේම පාරෙ යන මනුස්සයාගෙ ජීවිතේත් වටින නිසා, අනතුරකදී යකඩ බාර් වාහනයක හැපුනම ජීවත් වෙන්න තියන හැකියාව අවමයි. අලුත් වාහන සියල්ලකම ෆයිබර් බෆර් එන්නේ ඒකටයි. ඩිෆෙන්ඩර් කියන කවුරුත් දන්න වාහනය 2016 ඉදලා නිශ්පාදනය නැවැත්තුවේ ලෝකයේ මේ අලුත් ට්‍රෙන්ඩ් එකට හිස නමලා. ඕස්ට්‍රේලියාවෙ වාහනයක පිටිපස්සේ අමතර රෝදය සවිකරලා නම් ලියාපදිංචි කරන්න වත් දෙන්නේ නෑ.

    වාහනයේ බරට හරියන්න තමා නිශ්පාදකයා තිරිංග යොදලා තියෙන්නේ. බර විශාල ලෙස වැඩිවෙන යකඩ බෆර් සවි කලාම ඒවට තිරිංග අහන්නේ නෑ. හදිසි නවත්වාගැනීමේ දුර වැඩී. අනතුරු වැඩී.

    පාට වෙනස් කරන්න නොදෙන හේතුව, වාහනය සොරකමකදී වර්න වෙන්ස් කරන එක වලක්වන්න, සොරකම් සදහා තාවකාලික වර්න ගල්වා වාහන රැගෙන යාම වලක්වන්න. එහෙම උනාම සුදු වෑන් එක පැය කීපයෙන් කලු වෑන් වෙනවා 😉.

    ඔය ඔක්කොම අතරේ ඕෆ්‍ රෝඩ් වලට මොඩිෆයි කරපු වාහන තියනවා ඔය කියන කිසිම නීතියක් නොසලකන. ඒවා නියම ලෙස නම් මාර්ගයේ ධාවනය කරන්න බෑ. ලොරියක පටවාගෙන යන්න ඕනෙ. නමුත් සමහර මෝටර් ස්පෝට් සංගම් විසින් මෝටර් ප්‍රවාහන කොමසාරිස් වරයාගේ විශේශ අනුමැතියකට යටත්ව මේවා පාරේ ධාවනය වන අවස්තා තියනවා. අමතක නොකල යුතු කාරනය තමයි ඒවා ධාවනය කරන්නේ ප්‍රොෆෙශනල් මොටර්ස්පෝට් රියදුරන්, ඔවුන්ගේ වාහන හැසිරවීම ඔබට හෝ මට කිසිවිට කරන්න බෑ.

    හැම එකකටම පොලීසියට බනින්නේ නැතුව මේකේ යථාර්තය තේරුම් ගන්න.
    ඔවුන් කරන්නේ නීතිය ක්‍රියාත්මක කිරීම.

    ඔබට අවශ්‍ය නම් නීති සම්පාදකයන්ට බලකර නීති වෙනස්කිරීම හෝ අදාල වාහනය එක්සැමිනර් කෙනෙක්ට පෙන්නා අනුමැතිය මෝටර් රථ කොමසාරිස්ගෙන් ලබාගත හැක.

    ඔබ හෝ මම අකමැති හෝ කැමති වුවත්, නීතිය නීතියම වේ.

    "If there's a Law, it doesn't matter weather you like it or not. You have to adhere into it"

    අවසාන වශයෙන්, ඔය කියන හැම වාහනයක් ම ඩිසයින් කරන්නේ අදාල සමාගමේ තමාට වඩා ඔය සබ්ජෙක්ට් එක ගැන දන්න ඉංජිනේරුවෝ. හැම දේකටම ,ඇනයකටම,මුරිච්චියකටම හේතුවක් තියනවා.


    උපුටා ගැනීමක්
     

    Tanto

    Well-known member
  • Jun 10, 2016
    2,198
    515
    113
    වාහන හිමි ශ්‍රී ලාංකික කාහටත් ප්‍රයෝජනවත් විය හැකි අදහස් කිහිපයක්.
    හේතු සහ අහේතු සියල්ලටම පොලීසියට බනින හැමෝටම. වාහන මොඩිෆයි කතාව නම් වෙනම එකක්. හදිසි අනතුරු කලක් තිස්සේ ඇසින් දැක මා ලැබූ අත්දැකීම් වලින් ලියමි.

    මුලින්ම කියන්න ඕනේ, මා පොලීසියට හෝ නීති ක්ශේත්‍රයට කිසිම අයුරකින් සම්බන්ධ කෙනෙක් නොවේ.

    ඩිස්කවරි ටර්බෝ, ලීපු, පිම්ප් මයි රයිඩ් හෝ වෙනත් ඕනෑම අටමගලයක් දැක වාහන මොඩිෆයි කරන්නට බැරිය.

    යම් නීති පද්ධතියක් රටේ තියෙන්නේ පදිකයන්ගේ ආරක්ශාවටත් එක්කම.

    ටයර් බදෙන් එලියට පැන්නුවාම ට්‍රැෆික් ලේන් එකේ අනෙක් වාහන වල ගැටෙනවා. පැති කන්නාඩියෙන් වාහනේ බද සහ ටයර වල වෙනස පේන්නේ නෑ.

    ස්පොයිලර් එකෙන් පසුපස විසිබිලිටි එක අඩුවෙනවා, සමහර ඒවා ඩබල් ටේප් වලින් අලවලා තියෙන්නේ. හයිවේ එකේ යනකොට ගැලවිලා ගියොත් පස්සෙන් එන වාහනයට අනතුරක් හෝ ජීවිත හානි පවා වෙන්නත් පුලුවන්.

    බීට් කෑන් ගැන කියන්න දෙයක් නෑ. ඒකට කියන්නේ ශබ්ධ දූශනය කියලා. ෆෙරාරි කාර් එකක අර ලස්සන සද්දෙ එන්නේ අදාල සමාගමෙන් V12 එන්ජිමේ සද්දෙ අවම කරන්න උපරිම උත්සාහ කරත් නවත්තගන්න බැරිම ටික.

    ප්‍රොජෙක්ටර් කප් නැති ඩිමෝ බට්ටෝ, බයික් සහ ත්‍රීවීල් වලට HID ලයිට් දැම්මම රෑට ඉස්සරහින් වාහනයේ එන රියදුරා තමුන්ගේ මෑනියන් සිහිකරගෙන තමයි යන්නේ. ආලෝකය ෆෝකස් කරන්න බැරුව හතර අතේ වදිනවා. අනතුරු බහුලයි.

    ටයර් සයිස් වෙනස් කරාම(පරිධිය) වාහනයේ ස්පීඩොමීටරයේ පෙන්නන වේගය සහ සැබෑ වේගය වෙනස්. ඔබ නොදැනුවත්ම නිල වේග සීමා ඉක්මවා ගිහින්. ඇලෝයි රිම් දාලා ටයට් සයිස් වෙනස් නොකරන්න නීති තියෙන්නේ ඒකයි.

    ඉස්සරහට බුල් බාර් හරි, යකඩ ෆ්‍රේම් ගහල , යකඩ බෆර් ගහන්න ඉඩ නොදෙන්නේ වාහනයේ යන කෙනාගෙ වගේම පාරෙ යන මනුස්සයාගෙ ජීවිතේත් වටින නිසා, අනතුරකදී යකඩ බාර් වාහනයක හැපුනම ජීවත් වෙන්න තියන හැකියාව අවමයි. අලුත් වාහන සියල්ලකම ෆයිබර් බෆර් එන්නේ ඒකටයි. ඩිෆෙන්ඩර් කියන කවුරුත් දන්න වාහනය 2016 ඉදලා නිශ්පාදනය නැවැත්තුවේ ලෝකයේ මේ අලුත් ට්‍රෙන්ඩ් එකට හිස නමලා. ඕස්ට්‍රේලියාවෙ වාහනයක පිටිපස්සේ අමතර රෝදය සවිකරලා නම් ලියාපදිංචි කරන්න වත් දෙන්නේ නෑ.

    වාහනයේ බරට හරියන්න තමා නිශ්පාදකයා තිරිංග යොදලා තියෙන්නේ. බර විශාල ලෙස වැඩිවෙන යකඩ බෆර් සවි කලාම ඒවට තිරිංග අහන්නේ නෑ. හදිසි නවත්වාගැනීමේ දුර වැඩී. අනතුරු වැඩී.

    පාට වෙනස් කරන්න නොදෙන හේතුව, වාහනය සොරකමකදී වර්න වෙන්ස් කරන එක වලක්වන්න, සොරකම් සදහා තාවකාලික වර්න ගල්වා වාහන රැගෙන යාම වලක්වන්න. එහෙම උනාම සුදු වෑන් එක පැය කීපයෙන් කලු වෑන් වෙනවා 😉.

    ඔය ඔක්කොම අතරේ ඕෆ්‍ රෝඩ් වලට මොඩිෆයි කරපු වාහන තියනවා ඔය කියන කිසිම නීතියක් නොසලකන. ඒවා නියම ලෙස නම් මාර්ගයේ ධාවනය කරන්න බෑ. ලොරියක පටවාගෙන යන්න ඕනෙ. නමුත් සමහර මෝටර් ස්පෝට් සංගම් විසින් මෝටර් ප්‍රවාහන කොමසාරිස් වරයාගේ විශේශ අනුමැතියකට යටත්ව මේවා පාරේ ධාවනය වන අවස්තා තියනවා. අමතක නොකල යුතු කාරනය තමයි ඒවා ධාවනය කරන්නේ ප්‍රොෆෙශනල් මොටර්ස්පෝට් රියදුරන්, ඔවුන්ගේ වාහන හැසිරවීම ඔබට හෝ මට කිසිවිට කරන්න බෑ.

    හැම එකකටම පොලීසියට බනින්නේ නැතුව මේකේ යථාර්තය තේරුම් ගන්න.
    ඔවුන් කරන්නේ නීතිය ක්‍රියාත්මක කිරීම.

    ඔබට අවශ්‍ය නම් නීති සම්පාදකයන්ට බලකර නීති වෙනස්කිරීම හෝ අදාල වාහනය එක්සැමිනර් කෙනෙක්ට පෙන්නා අනුමැතිය මෝටර් රථ කොමසාරිස්ගෙන් ලබාගත හැක.

    ඔබ හෝ මම අකමැති හෝ කැමති වුවත්, නීතිය නීතියම වේ.

    "If there's a Law, it doesn't matter weather you like it or not. You have to adhere into it"

    අවසාන වශයෙන්, ඔය කියන හැම වාහනයක් ම ඩිසයින් කරන්නේ අදාල සමාගමේ තමාට වඩා ඔය සබ්ජෙක්ට් එක ගැන දන්න ඉංජිනේරුවෝ. හැම දේකටම ,ඇනයකටම,මුරිච්චියකටම හේතුවක් තියනවා.


    උපුටා ගැනීමක්
    Godak dewal hari eeth apita Lanser vevelotion ganna salli naa ne GLX vagee ekak ne modify karanne ? meewa mee wagee wenawanam vaahana baduth adu wenna oone ethakota honda vaahanayak ganna puluwan kelinma
    mama nam meekata viruddai :(
     

    reddit

    Well-known member
  • Aug 18, 2016
    4,434
    1,606
    113
    Chilaw
    Godak dewal hari eeth apita Lanser vevelotion ganna salli naa ne GLX vagee ekak ne modify karanne ? meewa mee wagee wenawanam vaahana baduth adu wenna oone ethakota honda vaahanayak ganna puluwan kelinma
    mama nam meekata viruddai :(

    :baffled: mamath civic ekak genawa withrai yako mugen rr karanna :sorry:
     

    1sam

    Well-known member
  • Mar 25, 2016
    1,012
    1,023
    113
    Very informative article. But that "Australian law does not allow to have a spare wheel in the back" part is not true. Vast majority of 4WD s have their spare wheel on the back door.
     

    lpwicrama

    Well-known member
  • Mar 29, 2015
    18,779
    1,190
    113
    Nawalapitiya
    aththa bn.silencer,buffer eka harenna anith modification walata nam karanna kalin pennala awasara ganna puluwan
    4+
     
    Last edited:

    suicxde

    Well-known member
  • Jun 14, 2017
    1,525
    358
    83
    6ftunder
    kathawa aththa unata lankawe inna adu kule parayonta oka therenne na. unta ithin ara hundu bike kaali walata beat ekakui lorry horn ekakui gahuwama un hithanne un elawanneth lorryak kiyala.ehema kiyala kelawela giyama ara gedara unta thama karadare