ලංකාවේ රුල් එකක් තියනවා ලංකාවේ company එකක employee කෙනෙක් directly FC ගෙන්න දායක උනත් ඌ සාමන්ය විදිහටම tax ගෙවන්න ඕනේ කියල (company එක උට FC වලින් ගෙව්වත්). මොකද ඕක ඔය freelance sector එක වගේ නෙවේ රටේ ආර්ථිකයේ විශාල fraction එකක් (IT , clothing, industrial exports ...). උන්ව exempt කලොත් රටේ බදු ගෙවන්න almost එවුන් නැතිව යනවා. උන් මෙච්චර කල් ඕව ගෙව්වා 30% 36%. මරලතෝනි දුන්නේ නැහැ. හරිනම් දැන් උනුයි කෑගහන්න ඕනේ අපිටත් 15% කරන්න කියල.
උඹලට කියල වෙන විශේෂ ප්රශ්නත් නැහැ. ඔය bank recognition case එක මෙහෙ ස්වයං රැකියාවක් කරන එකෙකුටත් ඔය විදිහටම තියනවා. හැබැයි උනුත් බදු ගෙවනවා. ඕකට විකල්ප ක්රම
Freelance ප්රශ්න වලට පිළිතුරු thread එකේ තියනවා. ඒවා analyze කරලා බලන්න.
ඔය 15% කියන එක බොහොම relaxed rate එකක්. මම තව තැනක දැක්ක ගොඩක් එවුන්ට ඔය foreign country එකේ already tax වෙන නිසා කොහොමත් ඔය මෙහෙ tax වෙන ගාන ගෙවන්න ඕනේ නැති seen එකක් (double tax නොවෙන treaty එකක් ලංකාව sign කරලා තියන සීන් එකක්) ඒවත් හොයල බලපන්.
ඉතින් ඔය 15% ගෙවන්නම වෙනවනම් ඒක නොගෙවා ඉන්න එකේක tax evasion mechanisms හොයනවනම් ඉතින් උන්ගේ නමේ අගට අර්ජුන් ඇලෝසියස් කියන කෑල්ල එකතු කරන්න තමා තියෙන්නේ.
මම ලපය්යට කඩේ යන එකක් නම් නෙවේ. මම කියන්න උඹල ඕකත් නොගෙවනවානම් එක tax ගෙවන මිනිස්සුන්ට කරන අසාදාරනයක්.