ප්‍රෝග්‍රෑම් එකක් ලිව්වට පස්සෙ

AnuradhaRa

Well-known member
  • compiler-vs-interpreter-techwelkin.gif
     

    AnuradhaRa

    Well-known member
  • Machine languages are directly executable by a computer's CPU.

    In some computer architectures, the machine code is implemented by an even more fundamental underlying layer called microcode

    Machine code is generally different than bytecode (also known as p-code), which is either executed by an interpreter or itself compiled into machine code for faster (direct) execution

    ?????????.JPG
     

    TNHM

    Well-known member
  • Jan 3, 2017
    5,356
    15,621
    113
    එතකොට interprete කරනව කිය්නනෙ බයිට්කෝඩ් එක මැෂින් කෝඩ් එකට හරවන එකද :confused:

    එතකොට Interpreter කියන්නෙ assembler එකටද :P

    නැ. Interprete කරනවා කියන්නෙ රන් ටයිම් එක කොඩ් එක රන් කරන එකට. රන් ටෞඉම් එක කොඩ් එක රිඩ් කරන්නෙ onterpreter එකෙන්
     

    TNHM

    Well-known member
  • Jan 3, 2017
    5,356
    15,621
    113
    මෙන්න වැඩකාරයො. ලෝබ නැතු කියල දෙනව..
    ගොඩාක් ස්තූතියි මචං. :)
    දැනුයි කල්පනාවට ආවෙ කම්පයිල් කරනව කියන්නෙ ඇසෙම්බ්ලි කෝඩ් එකට හරවන එකට නේද.. මැෂින් ලැංවිජ් එකට නෙමේනෙ...


    You have given out too much Reputation in the last 24 hours, try again later.
    පස්සෙ මතක් කරල දෙන්නං..

    Compile කරනවා කොයන්නෙ source code එක. රන් ටයිම් එකට කියවන්න පුලිවන් ගානට හදන එක
     

    AnuradhaRa

    Well-known member
  • නැ. Interprete කරනවා කියන්නෙ රන් ටයිම් එක කොඩ් එක රන් කරන එකට. රන් ටෞඉම් එක කොඩ් එක රිඩ් කරන්නෙ onterpreter එකෙන්

    Compile කරනවා කොයන්නෙ source code එක. රන් ටයිම් එකට කියවන්න පුලිවන් ගානට හදන එක

    :)
     
    • Like
    Reactions: rock pora

    rock pora

    Well-known member
  • May 18, 2011
    11,947
    2,792
    113
    ###~.:::.සියනෑ කෝරළේ.::.~##
    machan mama danna vidiyata, machine language ekak aithi venne Low level languages valata.low level language ekak kotas dekakata bedenava.e thamai machine language(machine code) saha assembly language.
    machine language ekak thiyenne bn binary code ekak vidiyata.e kiyanne 1 saha 0 vidiyata string type ekak vidiyata.
    udaharanekata kivvoth : 10111001100010001111 vage bn
    ithin uba ahala thiyenavane ai machine language ekak vidiyata karanne kiyalane,ehema karanne CPU eka danne machine language eka vitharai bn.CPU ekata kelinma anduraganna puluvan binary code vitharai bn.

    Assmbly language eke use karanne na 1 saha 0 .eke MOVE,ADD,SUB,END vage apita read karanna puluvan vidiyatai thiyenne

    eg:

    Code:
    HEAD    203,LIT,324,LIT                ; ***** LIT   USED ONLY BY COMPILER.  PUSH FOLLOWING LITERAL ONTO STACK.     MOV    (IP)+,-(S)     NEXT
    api c++,java vage programming language ekakin karana code ekak liyanne english valin saha mathematical symbols(+,-,/) valin bn.evata kiyanne High level language ekak kiyala.apita kiyola therum ganna lesi nisai e language eken liyanne



    එතකොට interprete කරනව කිය්නනෙ බයිට්කෝඩ් එක මැෂින් කෝඩ් එකට හරවන එකද :confused:

    එතකොට Interpreter කියන්නෙ assembler එකටද :P
    interpreter kiyanne translator ekak bn.eken karanne byte code eka machine code ekakata convert karana eka.java vala JVM(Java Virtual Machine) eke thiyenne Interpreter eka.thava thiyenava JIT(Just In Time Compilation)eken karanneth byte code eka machine code ekak vidiyata convert karana ekai.JIT eka performance vadi karanava bn mokada eka byte code eka, eka para scan karala translate karanne.Interpreter eken byte code eka execute karanne line by line bn.eka arakath ekka gaththama tikak slow bn.

    Assembler kiyanne Assmbly language eka machine code ekata translate karana translator ekata bn.Interpreter kiyanne byte code eka machine code ekak vidiyata translate karana ekata.
    compiler eken karanne source code eka byte code ekak vidiyata convert karana eka bn


    meke adu padu varadi thibboth vena kenek avilla hadai machan
    :)
     
    • Like
    Reactions: AnuradhaRa