මේක දැනුමට පමණයි එත් මේකේ ගහ මරා ගන්න එපා

wca

Well-known member
  • Nov 14, 2017
    2,949
    5,290
    113
    සල්ලි අච්චු ගැහුවහම රටේ උද්ධමනය වැඩිවෙනවා එත් ඒක ෆොරින් exchange එකට කොහොමද බලපාන්නේ කියල දන්න කෙනෙක් කියන්න පුලුවන්ද?
     

    pradeepsu

    Well-known member
  • Nov 4, 2019
    961
    1,063
    93
    සල්ලි අච්චු ගැහුවහම රටේ උද්ධමනය වැඩිවෙනවා එත් ඒක ෆොරින් exchange එකට කොහොමද බලපාන්නේ කියල දන්න කෙනෙක් කියන්න පුලුවන්ද?
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .
     

    SpaceX

    Well-known member
  • Dec 14, 2017
    4,688
    5,237
    113
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .

    wow
     

    acryan

    Well-known member
  • Oct 11, 2012
    9,684
    9,334
    113
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .
    excellent explanation
     

    buddikagayan

    Well-known member
  • Jan 25, 2012
    27,403
    16,072
    113
    Colombo
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .
    niyamai Explain eka
     

    sithija.h

    Well-known member
  • Nov 21, 2008
    9,679
    5,904
    113
    Matara
    මේක විස්තර කරන්න ගොඩක් අමාරු දෙයක්. අර උඩ කෙනෙක් දාල තියෙන Example එක හරියට තේරුම් ගන්න එතකොට ලොකු අයිඩියා එකක් ඒවි.
     

    THE-X

    Well-known member
  • Jul 20, 2020
    1,572
    4,071
    113
    Unkown
    x.com
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .
    :love2: :love2:
     

    dmsupun

    Well-known member
  • May 13, 2007
    12,398
    10,998
    113
    Kandy
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.
    ඇයි එහෙම දෙන්න වෙන්නෙ??? අඹ ගෙඩියක් දුන්නම දොඩම් ගෙඩි එකක් විතරක් දෙන්න බැරු ඇයි?
     

    wca

    Well-known member
  • Nov 14, 2017
    2,949
    5,290
    113
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .
    නියමයි
     

    bokaRaj

    Well-known member
  • Dec 4, 2008
    3,332
    7,230
    113
    m
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .
    ma man knows what’s up!
     

    pradeepsu

    Well-known member
  • Nov 4, 2019
    961
    1,063
    93
    menna meka. salli mecharak print karaa kiyala monitor karanne kawuda eliyen ? IMF ekan da?

    ලංකාවේ සල්ලි ගනින්න මොකටද බන් IMF එක. මහ බැංකුව කියල එකක් තියෙනවා කියල ඔබතුමා අහල තියෙනවද ? ඒ ගොල්ලෝ ගාව serial number එක්ක විස්තර තියෙනවා. මුදල් නෝට්ටු විනාශ කරන කොට, ඒවත් system වල record වෙනවා.

    ඉරිච්ච මුදල් නෝට්ටු , බැංකුවට දීල අලුත් නෝට්ටු ඉල්ලා ගන්න කොට , ඉරිච්ච කොළේ කොලේක අලවලා විස්තරයක් ලියනවා දැකල තියේද ? ඒවා මහබැංකු වාර්තා වලට යනවා, මේ serial number එක බාවිතයෙන් ඉවත් කරා කියල.

    එතකොට මහ බැංකුව දන්නවා බාවිතයේ තියෙන

    නෝට්ටු ගාන , ඒවා අදාළ කාණ්ඩ .
    අලුතෙන් replace කරන්න release කරපු මුදල් ,

    අලුතෙන් පරිහරණයට release කරා නම් , කොච්චරක්ද, කාණ්ඩ අංක ....

    ඕක ලොකු process එකක් මචන්.
     

    wca

    Well-known member
  • Nov 14, 2017
    2,949
    5,290
    113
    ඇයි එහෙම දෙන්න වෙන්නෙ??? අඹ ගෙඩියක් දුන්නම දොඩම් ගෙඩි එකක් විතරක් දෙන්න බැරු ඇයි?
    දොඩම් කාරය දන්නවා මු ගාව අබ 10 තියෙනවා කියල (මේක ගලපගන්න ඕනේ ඉල්ලුම සැපයුමට ගෙඩි ගණන් කරගෙන හිටියොත් අමාරුවේ වැටෙනවා )
     

    acryan

    Well-known member
  • Oct 11, 2012
    9,684
    9,334
    113
    ලංකාවේ සල්ලි ගනින්න මොකටද බන් IMF එක. මහ බැංකුව කියල එකක් තියෙනවා කියල ඔබතුමා අහල තියෙනවද ? ඒ ගොල්ලෝ ගාව serial number එක්ක විස්තර තියෙනවා. මුදල් නෝට්ටු විනාශ කරන කොට, ඒවත් system වල record වෙනවා.

    ඉරිච්ච මුදල් නෝට්ටු , බැංකුවට දීල අලුත් නෝට්ටු ඉල්ලා ගන්න කොට , ඉරිච්ච කොළේ කොලේක අලවලා විස්තරයක් ලියනවා දැකල තියේද ? ඒවා මහබැංකු වාර්තා වලට යනවා, මේ serial number එක බාවිතයෙන් ඉවත් කරා කියල.

    එතකොට මහ බැංකුව දන්නවා බාවිතයේ තියෙන

    නෝට්ටු ගාන , ඒවා අදාළ කාණ්ඩ .
    අලුතෙන් replace කරන්න release කරපු මුදල් ,

    අලුතෙන් පරිහරණයට release කරා නම් , කොච්චරක්ද, කාණ්ඩ අංක ....

    ඕක ලොකු process එකක් මචන්.
    thanks for the info

    hari machan eliyen kohomada danne lankwee print karapu salli gana. un audit karanne nadda? lanakwe total mechara thiyanawa kiyala

    dan USD mecharaiyi loke total thiyanne kiyala monitor karanna USA central bank ekada? or global institute ekake nadda?
     
    • Like
    Reactions: pradeepsu

    pradeepsu

    Well-known member
  • Nov 4, 2019
    961
    1,063
    93
    ඇයි එහෙම දෙන්න වෙන්නෙ??? අඹ ගෙඩියක් දුන්නම දොඩම් ගෙඩි එකක් විතරක් දෙන්න බැරු ඇයි?

    ඔබතුමා කඩේකට ගිහින් මොනවා හරි මිලදී ගෙන තියෙනවද ?

    අඩුම ගානේ ටොපියක් ? දැන් හැක්ස් ටොපියක් කීයද ? රුපියල් 3යි. ඔයා ගිහින්, රුපියලක් දීල, මුදලාලි මට රුපියලේ හැක්ස් ටොපියක් ඉල්ලුවොත් , ගන්න පුලුවන්ද ?

    ඔයාගේ ප්‍රශ්නෙට උත්තරේ මෙතන තියෙනවා.
     

    Sen-lu

    Well-known member
  • ඇයි එහෙම දෙන්න වෙන්නෙ??? අඹ ගෙඩියක් දුන්නම දොඩම් ගෙඩි එකක් විතරක් දෙන්න බැරු ඇයි?
    සැපයුම අඩු උනාම මිල ඉහළ යනවනෙ බං. කළු ගලක් දීලා මැණිකක් ගන්න බැරි ඒකනේ.
     

    sam_25

    Member
    Nov 27, 2016
    5
    5
    3
    උඹ ගාව අබ ගෙඩි දහයක් තියේ.

    තව එකෙක් ගාව දොඩම් ගෙඩි විස්සක් තියේ.

    උඹ අබ ගෙඩියක් දුන්නම උඹට දොඩම් ගෙඩි දෙකක් ලැබේ.

    තුන් වෙනියෙක් ගාව , ඇපල් 5ක් තිබේ. ඇපල් ගෙඩියක් දුන්නම, උඹට අබ ගෙඩි 5ක් දෙන්න වේ.

    තව එකෙක් අබ ගහ හොල්ලල තව ගෙඩි 10ක් කඩා ගන්නවා. දැන් උඹ ගාව අබ 10, අනික ගාව 10, තව එකෙක් ගාව දොඩම් 20, අනික ගාව ඇපල් 5යි. දැන් අනිකටත් පුළුවන් ඇපල් ටික ගන්න. දොඩම් ටික ගන්න.

    අබ සුලබ වෙන්න වෙන්න, තව තව අයට ඇපල් දොඩම් ගන්න පුළුවන් කම වැඩි වෙනවා. එතකොට ඇපල් , දොඩම් දෙන්නට , ඉල්ලුම වැඩි. ඉල්ලුම වැඩි වෙන කොට ඇපල් , දොඩම් මිල ඉහල යනවා. (ඇපල් ගහයි, දොඩම් ගහයි හොල්ලන්නෙ නැහැ අබ ගහ වගේ. ඒක හින්ද තාම තියෙන්නේ, ඇපල් 5යි, දොඩම් 20යි.)

    පිට ඉන්න එවුන් උඹේ අබ ඉල්ලන්නේ නැත්තම්, උඹට ගෙවන්න වෙන්නේ දොඩම් වලින් හරි, ඇපල් වලින් හරි නම්, උඹ ගහ හොල්ලල හොල්ලල , අබ කැඩුවට වැඩක් නෑ . උඹට ගෙන්න ඕන වෙන්නේ ඇපල් නැත්තම්, දොඩම්. එතකොට උඹ ඉස්සෙල්ල ඇපල් ගෙඩියකට, අබ ගෙඩි පහක් දුන්න නම්, දැන් ඇපල් ගෙඩියකට අබ 6ක් දෙනවා.

    අබේ වටිනා කම අඩු වුන, ඇපල් වටිනාකම වැඩි උනා . -> උද්දමනය

    උඹ ගාව කලින් ගත්ත ඇපල් තිබ්බ නම්, ඇපල් දීල වැඩියෙන් දොඩම් ගන්නත් පුළුවන් අබ දීල ගන්නවට වැඩිය. -> ෆොරින් exchange එකට වන බල පෑම

    ඕකම තමයි currency වලත් වෙන්නේ.

    තේරුනාද මන්ද .
    Patta explanation eka bro!!
     
    • Like
    Reactions: SLBro and pradeepsu