සිංහල වෙළඳුනි, අපි වෙළඳාම දියුනු කරමු!

Niko Boy

Well-known member
  • Nov 6, 2015
    1,973
    1,024
    113
    Sri Lanka
    මේක මගේ අත්දැකීමක් සහ, මුස්ලිම් වෙළෙන්දෝ බොහොමයක් බොහොම සාර්ථකව කරන වැඩක්. ඒ වගේම මුස්ලිම් ව්‍යාපාරික රහසක්.

    හිතන්න සිංහල ඔබට යම් කිසි ව්‍යාපාරයක් තියෙනවා කියල. සිංහලයෝ තම වෙළද සලට එන පාරිභෝගිකයන්ගෙන් අලුතෙන් එන අයට සාමාන්‍ය මිලට දෙනවා. එම තැනැත්තා එම වෙළඳ සලට පුරුදු වෙලා නිතර එනකොට, හිතවත්කමට මිල අඩු කරනවා. ඒකෙ කිසි වැරද්දක් නැහැ. නමුත් මෙන්න මුස්ලිම් අය කරන විදිය.

    ඔබ ඉස්සෙල්ලම යන කෙනෙක් නම් බොහොම හිතවත්ව කතා කරලා පුළුවන් තරම් අඩු කරලා දෙනවා. දෙවැනි පාරත් එහෙමයි. සමහර වෙලාවට බොරුවට කෑල්කිවුලෙටර් ගානක් හදල ඔබට විතරක් පෙන්නනවා අනිත් අයට නොපෙනෙන්න. මේ ඔක්කොම බොරු සොකලාල. ඔබ ඊට පස්සේ ඒ කඩේට පුරුදු වෙනවා, ඇයි ඉතින් ගාන අඩුවට බඩු දෙනවනේ. හැබැයි ඔබ නිතර එන්න පුරුදු උනාට පස්සේ හිමීට ගාන වැඩි කරලා ඒක සාමාන්‍ය මිලටම ගේනවා. ඒක කරන්නේ ඔබටත් නොදැනෙන්න. හැබැයි තාමත් (බොරු) හිතවත් කම උපරිමයි. කඩේට ආපු ගමන් "හලෝ බොස් කොහොමද, අද මොනවද ගන්නේ, ආ දැක්ක කල්, කොහොමද ජීවිතේ", මෙකී නොකී දහසක් කතා. හැබැයි අර මුලදී තිබුන ගාන අඩු කිරිල්ල නැහැ. අඩු කලත් බොහොම ටිකයි. හැබැයි මේ වෙනකොට හම්බ මුදලාලිගේ බොරු හිතවත් කමට ඔබ අහු වෙලා ඉවරයි. ඔබට ඒ බොරු චාටු කතාව සිංහල කඩේකින් කවදාවත් අහන්න ලැබෙන්නේ නැහැ. ඒක තමයි සිංහල ව්‍යාපාරිකයන්ගේ දුර්වලකම.

    මේ ගැන දන්න හැමෝටම කියන්න. ඔබ සමහරවිට ලැබුණු නරක අත්දැකීමක් නිසා නැවත ඔබේ ගමේ සිංහල මුදලාලිගේ කඩේට ජීවිතේට යන්නේ නැහැ කියල හිතාගෙන ඉන්න කෙනෙක් වෙන්න පුළුවන්. නමුත් ඒ දුර්වලකම හැකි නම් ඒ මුදලාලිට කියා දෙන්න.

    මොකද මුස්ලිම් මුදලාලි අද ඔබ දෙන මුදලින් ගන්න කඩුවෙන් හෙට ඔබ හෝ ඔබේ දරුවෙකුගේ හෝ බෙල්ල කපන්න බලාගෙන ඉන්න නිසා. අමතක කරන්න එපා, ඔබ දන්න මුස්ලිම් කෙනා කෙතරම් අහිංසක, කෙතරම් හොඳ කෙනෙක්, උගත් කෙනෙක් උනත්, එක සිකුරාදාවක, "පල්ලියේ මුල්ලා" කියන එක වචනයකට පුළුවන් ඔවුන්ගේ එම අහිංසක කම නැති කරන්න.

    කියන්න ඕනෑ ටික කලින්ම කියලනේ.. අද්දැකීමෙන් දන්නවා... මිනිස්සු බඩු ගන්න පෙළඹෙන්නේ රුපියලක් හරි ලාභයක් තියන තැනකින්..:yes::yes::yes::yes:
     

    malkumara1

    Junior member
  • Nov 21, 2015
    26
    2
    8
    Colombo
    machan!matanam me tread aka godaak wadagath una!mokada mama busines fild aketa aluth!apita kiyala denna kauruth nati nisa! me tread aka godak watinwa! thanx macho!
     

    king_pandukabaya

    Well-known member
  • Apr 20, 2010
    13,465
    891
    113
    Colombo
    shop eke appearance eka genath balanna one.
    KIsima piliwelak nethuwa thiyena kada ona tharam thiyenawa.
    E wagema advertising, branding gena unath hodata balanna ona.
     

    amsdar

    Junior member
  • May 17, 2014
    113
    4
    18
    මටත් වෙච්ච වැඩක් කියන්න හිතුන....
    දැන් තියෙන BMIC එකේ FAMILY FAIR එකට ගියා.. සිංහල shop එකකින් මගෙ පොඩ්ඩට ලස්සන T-shirt දෙකක් ගත්ත... සල්ලිත් දුන්න මාරු හොයල හොයල balance එකත් මට දුන්න, ගෙදර අවිත් බලන කොට පොඩ්ඩගෙ ඇදුම් ටික දීල නැහැ. එතනම තියෙන මුස්ලිම් stall එකට ගිහින් vest දෙකක් ගත්ත බඩු ටික අරන් එනකොට මුස්ලිම් එකෙක් පස්සෙන් එලවනව බලනකොට balance එක දෙන්න.....

    මේක ඉතින් හැමෝම ගැන නෙමෙයි....
     
    Last edited:

    GuneBhai

    Well-known member
  • Dec 23, 2011
    15,156
    713
    113
    60 වත්ත
    Rep ++++++

    මෙහෙම නේ මචන් බිස්නස් කරන්න දන්න උන් දන්නවා කස්‍ටමස්ලාට සලකන විදිය. සල්ලි හොයන්න රස්සාවක් විදියට බිස්නස් කරන උන් තමා මචන් ඔය කස්ටමස්ලාත් එක්ක ගණුදෙනු කරන්න දන්නෙ නැත්තෙ.
     

    Pissu_Matta

    Member
    Feb 1, 2016
    1,641
    202
    0
    තමන්ගෙ කඩේ තියෙන බඩු වල කල් ඉකුත්වීමේ දින පරික්ශ කරල බලන්නත් අමතක කරන්න එපා. අඩුම ගානෙ බඩුව විකුනුනනකොට වත් පරික්ශා කරල බලන්න. කල් ඉකුත් වුනු හෝ කල් ඉකුත් වෙන්න ආසන්න බඩු විකුනන්න එපා.
     

    jeffhardy

    Well-known member
  • Dec 2, 2006
    5,268
    528
    113
    CS OR DotA map eke
    1. පාරිභොගිකයන්ට හොඳින් කතා කරන්න. - දැන් අහන්න එපා ඇයි අපි නරක විදිහටද කතා කරන්නෙ කියල. මොහොතක් හිතලා බලන්න ඔබ ඔබේ පාරිභෝගිකයට කතා කරන විදිහට කවුරු හරි ඔබට කතා කලොත් ඔබට දැනෙන්නේ කොහොමද කියන එක. ඔබ දැන් පාරිභොගිකයන්ට කතා කරන විදිහට ඔබට හවුරු හරි කතා කලහම ඔබට සතුටක් දැනෙන්නේ නැත්නම්, ඔබ තේරුම් ගන්න ඕන ඔබේ පාරිභොගිකයා ඔබ කෙරෙහි නොසතුටු බව. පාරිභොගිකයාට ගරුසරු ඇතුව කතා කරන්න. තමන්ගෙ තැනකට පැමිනියාම තලාපෙලා කතා කිරීම නින්දාසහගතයි. කරුණාවන්ත වචන කතාකරන්න. පාරිභොගිකයා තමන්ගේ ගෙදරට ආපු අමුත්තෙක් කියලා හිතන්න. හොඳින් සලකන්න.


    අපේ ගොඩක් සිංහල කඩ වල නැතිම දෙයක් තමයි ඔය. දැන් ඉතින් හැම එකම එහෙම නෑ කියන්න එපා. සැලකියයුතුප්‍රමාණයක් ඔහොමයි. අත් දැකීමෙන් කියන්නේ. අදත් එහෙම උන.
     

    jeffhardy

    Well-known member
  • Dec 2, 2006
    5,268
    528
    113
    CS OR DotA map eke
    මටත් වෙච්ච වැඩක් කියන්න හිතුන....
    දැන් තියෙන BMIC එකේ FAMILY FAIR එකට ගියා.. සිංහල shop එකකින් මගෙ පොඩ්ඩට ලස්සන T-shirt දෙකක් ගත්ත... සල්ලිත් දුන්න මාරු හොයල හොයල balance එකත් මට දුන්න, ගෙදර අවිත් බලන කොට පොඩ්ඩගෙ ඇදුම් ටික දීල නැහැ. එතනම තියෙන මුස්ලිම් stall එකට ගිහින් vest දෙකක් ගත්ත බඩු ටික අරන් එනකොට මුස්ලිම් එකෙක් පස්සෙන් එලවනව බලනකොට balance එක දෙන්න.....

    මේක ඉතින් හැමෝම ගැන නෙමෙයි....

    අඩෝ මටත් අද MC එකේ ඔහොම දෙයකට මුණ දෙන්න උනා. හැබැයි මේ සිද්දිය හැටියට උබට සිහියෙන් කඩේකට ගිහින් බඩුවක් ගන්න වෙනවා . උබටනේ බන් අමතක වෙලා තියෙන්නේ
     

    thisNameIsForElakiri

    Well-known member
  • Sep 2, 2017
    9,669
    10,258
    113
    ව්‍යාපාරිකයන් මුලින්ම තේරුම් ගන්න ඕන දෙයක් තමයි, තමන්ගෙ පැවැත්ම, තමන්ගෙ ව්‍යාපාරයේ පැවැත්ම රඳාපවතින්නේ තමන්ගේ ව්‍යාපාරයේ පාරිභෝගිකයන් මත කියන එක. වෙළඳුනි, ඔබට තියෙන වටිනාම සම්පත තමයි ඔබෙන් භාන්ඩ/සේවා මිලයට ගන්න එන පාරිභෝගිකයින්. ඒ අය සතුටුවෙන තරමට තමයි ඔබේ ව්‍යාපාරය දියුනු වෙන්නෙ. ඔබේ කීර්තිනාමය ගොඩනැඟෙන්නෙ. ව්‍යාපාරයක් දියුනු වෙනවද, පිරිහෙනවද කියන එක තීරණය වෙන්නෙ, ඔබේ පාරිභෝගිකයන් ඔබේ ව්‍යාපාරයෙන් ලබන භාන්ඩ හා සේවා තත්වය මතයි. මං හිතන්නෙ දැන් පැහැදිලියි පාරිභෝගිකයන්ගෙ වටිනාකම.

    හොඳයි මේ පාරිභෝගිකයන් ඔච්චරම වැදගත් නම්, කොහොමද එයාලව සතුටු කරෙන්නෙ? කට්ටිය පුදුම වේවි තමන්ගේ පාරිභොගිකයා දිනාගන්න කරන්න තියෙන දේවල් කොපමණ ලේසියෙන්, පහසුවෙන්, කිසිම වියදමක් නැතිව කරන්න පුලුවන්ද කියල දැක්කම.

    1. පාරිභොගිකයන්ට හොඳින් කතා කරන්න. - දැන් අහන්න එපා ඇයි අපි නරක
    විදිහටද කතා කරන්නෙ කියල. මොහොතක් හිතලා බලන්න ඔබ ඔබේ පාරිභෝගිකයට කතා කරන විදිහට කවුරු හරි ඔබට කතා කලොත් ඔබට දැනෙන්නේ කොහොමද කියන එක. ඔබ දැන් පාරිභොගිකයන්ට කතා කරන විදිහට ඔබට හවුරු හරි කතා කලහම ඔබට සතුටක් දැනෙන්නේ නැත්නම්, ඔබ තේරුම් ගන්න ඕන ඔබේ පාරිභොගිකයා ඔබ කෙරෙහි නොසතුටු බව. පාරිභොගිකයාට ගරුසරු ඇතුව කතා කරන්න. තමන්ගෙ තැනකට පැමිනියාම තලාපෙලා කතා කිරීම නින්දාසහගතයි. කරුණාවන්ත වචන කතාකරන්න. පාරිභොගිකයා තමන්ගේ ගෙදරට ආපු අමුත්තෙක් කියලා හිතන්න. හොඳින් සලකන්න.

    2. පාරිභෝගිකන්ට හිතවත් සිනහවකින් සංග්‍රහ කරන්න. කවුද අකමැති හිතවත් සිනහවකට?

    3. කවුරුත් තැනකට යන්නෙ තමන්ගෙ කටයුත්ත ඉක්මනින්ම ඉවරකරගන්න. අද හිතන විදිහට නම්, කාලය කියන්නෙ සල්ලි. ඒක නිසා තමන්ට පුලුවන් තරම් ඉක්මණින් පාරිභෝගිකයාගේ අවශ්‍යතාවය දැනගෙන එය ඉටුකරදීම වැදගත්. සාමාන්‍යයෙන් "සර්/මැඩම් මොනවද බැලුවෙ?", "සර්/මැඩම් මොනවද ඕනෙ?" කියල අහන එකනේ ලංකාවෙ කෙරෙන්නෙ. හොඳට කතා කරන කෙනෙකු කාටත් ප්‍රියයි. ඒක ඕනම විදිහක වෙළඳාමකට වාසියක් වෙන්නෙ, පාරිභෝගිකයින්ගෙ හිතේ ඔබේ වෙළඳසැල ගැන හොඳ හැඟීමක් ඇතිවෙන නිසයි. ඒ නිසා පාරිභෝගිකයින් නැවත නැවත පැමිණීමත්, වැඩි වැඩියෙන් මිළදීගැනීමත් සිදුවෙනව.

    4. වෙළඳාමේදී තමන්ට පුලුවන් නම් අවංක වෙන්න ඒක ඒ වෙළඳාමේ දියුනුවේ අත්තිවාරමයි. අපේ රටේ පාරිභෝගිකයන් පුරුදුවෙලා තියෙන්නෙ භාන්ඩ ගැන විස්තර, රෙකමදාරුව වෙළඳ මහත්මයගෙන්ම ගන්න. මිළදීගන්නවද නැද්ද කියන එක තීරණය කරන්න ඒක ලොකු හේතුවක්. මෙහෙම භාන්ඩයක්/සේවාවක් ගැන විස්තර ඇහුවම ඒ ගැන අවංකව විස්තර සැපයුවොත් ඒක ඒ පාරිභෝගිකයන්ට කරන ගෞරවයක් විදිහටයි බොහෝ අය පිලිගන්නෙ. නමුත් මේ විස්තර දෙනකොට පාරිභෝගිකයාට හිතකර, මිළදීගැනීමේ තීරණයට පහසුවක් වෙන විදිහට ඒ විස්තර ලබාදීම කරන්න ඕන.


    තව සීන් එකක් තියෙනවා, තමන් දැනගන්න ඕනේ බඩු ගන්න කලින් ඒ බඩු පාරිබෝගිකයෝ ගනීවිද කියලත්.
    මොකද කඩ වලට බඩු දාන අය එක එක අයිටම් ගේනවා ඒවා සමහර වෙලාවට විකිනෙන්නේ නෑ.(මම ෆෝන් ෆීල්ඩ් එකේ)
    තව සමහර බඩු වල තත්වය හරි නෑ. මම නම් ඒ වගේ ඒවා අහු වුනාම රිටර්න් කරනවා. එහෙම නැත්නම් පාඩුව තියාගෙන අදුනන කෙනෙක්ට නිකන් දෙනවා මිසක් අඩුවට වත් කස්ටම්ර්ට දෙන්නේ නෑ.අප්සට් වුනාම එයාල අඩු කතා කියන්නේ නෑ. කියන්නේ අතනින් ගත්තේ හරි නෑ කියල විතරයි.
    විකුණන අයිටම් ඉවර වුනාම කවදාවත් නෑ කියන්න එපා. ඉවරයි කියන්න.
    කොහොම හරි වොරන්ටි තියෙන බඩුවක් රිටර්න් අවොත් කස්ටමර්ට එක ඉක්මනට මාරු කරලා දෙන්න. ඔතනදී තමයි සමහර කාලකන්නි කොම්පැනි කාරයෝ ඔයාලව කස්ටමර්ට එපා කරවන්නේ. පුළුවන් තරම් වොරන්ටි ඉක්මනට ක්ලෙම් කරන අයගේ බඩු විතරක් විකුනන්න. සති ගණන් පරක්කු කරන් උන්ගේ ඒවා කස්ටමර් ගේ ඉල්ලීමට පමණක් දෙන්න. රෙකමන්ඩ් කරලා දෙන්න එපා. එයාල ඔයාලව විශ්වාස කරලයි ඒ බඩුව ගන්නේ. නැතුව කොම්පැනි එක නෙමේ.
    දෙන්නම කට අරින්න මසුරමක් දාන්න!
     
    Last edited: