ඉතින් සිංහලෙන් කිවේ ඔය relative velocity එක නිසා වෙන එක. ඕක නෙවෙයි අර සැටලයිට්/කළු කුහර සීන් එක බන්.Earth wala indala power full telescope cope ekakin mars diha balanwa, mars penne ubata anuwa kohomda??
Delay wela??
Ehanm a delay eka minutes walin kiypan
Ehama ne real time penwa kisi delay ekak ne
Answer ekak deepan ,ඉතින් සිංහලෙන් කිවේ ඔය relative velocity එක නිසා වෙන එක. ඕක නෙවෙයි අර සැටලයිට්/කළු කුහර සීන් එක බන්.
ටයිම් සීන් එක උබ කියන එක නෙවෙයි අරූ කියන්නෙ එක්කො අරූ කියන එක නෙවෙයි උබ කියන්නෙ. ග්රැවිට් එක නිසා වෙන දේ ඔය ප්ර්ශ්නයට කොහොමත් අදාල වෙන්න විදියක් නෑ.
සාපේක්ෂ වෙනස විතරයි ගන්න වෙන්නෙ.
ඒක අදාල නෑ ඔය වගේ පැහැදිලි කිරීමකට. දෙකම එක මොහොතෙ පේනව කියල ගන්න. ඒක එන්නෙ ශබ්දෙ වේගෙන් හරි පයින් හරි ඒක අදාල නෑ.Answer ekak deepan ,
Earth wala indala power full telescope cope ekakin mars diha balanwa, mars penne ubata anuwa kohomda??
Delay wela??
Ehanm a delay eka minutes walin kiypan
Ehama ne real time penwa kisi delay ekak ne
View attachment 204791
Ubata deyak penne mona speed ekenda????
------ Post added on May 12, 2023 at 10:59 AM
Oyata mirror gawata gihin mirror eken oya dakinne kohomda?ඒක අදාල නෑ ඔය වගේ පැහැදිලි කිරීමකට. දෙකම එක මොහොතෙ පේනව කියල ගන්න. ඒක එන්නෙ ශබ්දෙ වේගෙන් හරි පයින් හරි ඒක අදාල නෑ.
අයියෝ බන් ඕක වැඩක් නෑ. අපි උපකල්පනයක් කරන්නෙ.Oyata mirror gawata gihin mirror eken oya dakinne kohomda?
Oyata oyawa mirror eken penne real time da ???
Nattanm past da ?
Api deyak dakinne speed of light kiyla piligannwada??? Kalin meter une ne neda??අයියෝ බන් ඕක වැඩක් නෑ. අපි උපකල්පනයක් කරන්නෙ.
Api deyak dakinne speed of light kiyla piligannwada??? Kalin meter une ne neda??
Mirror case eka amathaka karannda ,oyage atha uda thiyana phone eke oyata penne real time da,????? Past da?????
Uba machan answer ekak nodi hitiye, uba api deyak penne speed of light eken kiyla idea ekak tibbe ne neda??
ඉස්සෙල්ල දෙයක් කියවන්න ඉගෙන ගනින්.Uba machan answer ekak nodi hitiye, uba api deyak dakkine speed of light eken kiyla idea ekak tibbe ne neda??
View attachment 204806
අපිට දෙයක් පෙනෙන්නේ ආලෝකයේ වේගයෙන් (speed of light) නෙමෙයි.Uba machan answer ekak nodi hitiye, uba api deyak penne speed of light eken kiyla idea ekak tibbe ne neda??

Uba ahspu prashnekta answer ekakඉස්සෙල්ල දෙයක් කියවන්න ඉගෙන ගනින්.
ඌ කියල තියෙන්නේ "කොහොම මැන්නත් , දෙකම අපිට එකට නිරීක්ෂණය කරන්න පුලුවන් නම්" කියලා...............
උබට imagine කරන්න බෑ . උබ හිතන්නේ මෙතන ඉදන් ම බලන්න ඕනේ කියලා.
Ehanm kohomda??අපිට දෙයක් පෙනෙන්නේ ආලෝකයේ වේගයෙන් (speed of light) නෙමෙයි.![]()
ඔක්කොම ප්රශ්න එක සැරේ ඔළුවට දාගෙන මොංගල් නොවී එකින් එක විසඳගමු.Ehanm kohomda??
Oyage atha uda thiyana phone eka dakkina kochara time ekak yanwada?
Earth wala indala power full telescope cope ekakin mars diha balanwa, mars penne ubata anuwa kohomda??
Delay wela??
Ehanm a delay eka minutes walin kiypan
Ehama ne real time penwa kisi delay
------ Post added on May 12, 2023 at 12:30 PM
No, speed of light walinඔක්කොම ප්රශ්න එක සැරේ ඔළුවට දාගෙන මොංගල් නොවී එකින් එක විසඳගමු.
1. අපිට දේවල් පෙනෙන්නේ ආලෝකයේ වේගයෙන් නෙමෙයි. එකඟද නැද්ද?
thanks for saving my dayඉස්සෙල්ල දෙයක් කියවන්න ඉගෙන ගනින්.
ඌ කියල තියෙන්නේ "කොහොම මැන්නත් , දෙකම අපිට එකට නිරීක්ෂණය කරන්න පුලුවන් නම්" කියලා...............
උබට imagine කරන්න බෑ . උබ හිතන්නේ මෙතන ඉදන් ම බලන්න ඕනේ කියලා.

ඔප්පු කරන්න. මම ඔය ගැන මොකවත්ම දන්නෙ නෑ. මට තේරුන් ගන්න පුලුවන් වෙන්න පැහැදිලි කරල දෙන්න.No, speed of light walin
Object ekkta light eka watila, ubage eyes walata light eka ena speed eka thama speed of light, ubage atha uda thiyana phone eka ubata penne 2 nano seconds late wela, dan loku distance tikak ganna hithala balapanthanks for saving my day
ඔප්පු කරන්න. මම ඔය ගැන මොකවත්ම දන්නෙ නෑ. මට තේරුන් ගන්න පුලුවන් වෙන්න පැහැදිලි කරල දෙන්න.
------ Post added on May 12, 2023 at 12:45 PM
හරියටම ආලෝක වර්ශයක් දුරින් තියෙන ආලෝකය විහිදුවන්නෙ නැති වස්තුවක් අපිට කොච්චර වෙලාවකින් පේනවද?Object ekkta light eka watila, ubage eyes walata light eka ena speed eka thama speed of light, ubage atha uda thiyana phone eka ubata penne 2 nano seconds late wela, dan loku distance tikak ganna hithala balapan
නෑ, වැරදි නිගමනයක්. මෙන්න බලන්න.No, speed of light walin
Alokayak nattanm kohomda eka apita penne?? Light eliyak nathuwa kohomda deyak dakineහරියටම ආලෝක වර්ශයක් දුරින් තියෙන ආලෝකය විහිදුවන්නෙ නැති වස්තුවක් අපිට කොච්චර වෙලාවකින් පේනවද?
One meter durin thiyana object ekak, dakinda yana time eka kiyannaනෑ, වැරදි නිගමනයක්. මෙන්න බලන්න.
View attachment 204809
හිතන්න අපිට යම් දුරක තියෙන වස්තුවක් පේනවා. ඒ වස්තුවේ ඉඳලා ආලෝක කිරණ ආලෝකයේ වේගයෙන් ඇස තුලට ඇතුල්වෙනවා. ඇසට ආලෝක කිරණ ඇතුල්වුණ සැනින් අපිට ඒ වස්තුව පේනවා කියලා ඔයා හිතනවා නම් ඔයාට සාමාන්ය විද්යාව ගැන දැනුමක් නෑ. ඇසට ආලෝකය ඇතුල්වුනාම ඒ signal එක nerves හරහා මොළයට ලැබීමෙන් පසුව මොළය විසින් තමයි ඒක හඳුනා ගන්නේ. ඒ කියන්නේ ඇත්තටම වස්තුව දකින්නේ ඇස නෙමෙයි. ඇස එකක් විදියට පාවිච්චිකරලා මොළය විසින් හඳුනා ගන්නා ක්රියාවලියට තමයි පෙනෙනවා දකිනවා කියන්නේ. ඇසේ සිට මොළය දක්වා යන ස්නායු ආවේග ගමන් කරන්නේ ආලෝකයේ වේගයෙන් කියලද කි
ඒ time එක මොකක් වුණත් වැඩේ සිද්ධවෙන්නේ ආලෝකයේ වේගයෙන් නෙමෙයි කියලා දැන් පිළිගන්නවාද? නැද්ද?Alokayak nattanm kohomda eka apita penne?? Light eliyak nathuwa kohomda deyak dakine
One meter durin thiyana object ekak, dakinda yana time eka kiyanna
------ Post added on May 12, 2023 at 1:05 PM