හෙලිකොප්ටර් අනතුරකින් දිවි ගලවා ගන්න එක හරිම දුර් ලභයි.මොකද ෆයිටර් ජෙට් යානාවල වගේ නෙමෙයි හෙලිකොප්ටර් වල නියමුවාට හදිසි අවස්ථාවක යානයෙන් පිටතට පැන ගන්න පුලුවන් Ejection system/Seat එකක් ඒවායේ නැති හින්දා.
හැබැයි එක්තරා රටක් Ejection system/Seat එකක් තියෙන හෙලිකොප්ටර් යානයක් නිපදවලා තියෙනවා.ඒ රුසියන් Ka-52 හෙලිකොප්ටර් එක.පහුගිය කාලේ යුක්රේන්-රුසියන් යුද්ධයේදී මේ ප්රහාරක හෙලිකොප්ටර් යානය ඉදිරිපෙල ප්රහාරකයෙක් විදියට බහුලවම පාවිච්චි කලා.තාමත් එහෙමයි.
Ka-52
Ejection system එකක් තිබ්බත් මේ දක්වා ඒකෙන් වැඩක් ගත්තද කියලා නම් ආරංචියක් තිබ්බේ නෑ.ඒත් මේ ලගදි හෙලිකොප්ටර් එකේ Ejection system එක වැඩ කරන හැටි කැමරාවක සටහන් වෙලා තිබ්බේ මෙහෙමයි.පේන විදියට හෙලිකොප්ටර් එක මිසයිල ප්රහාරයකට ලක් වෙනවා.
සාමාන්යයෙන් නියමුවා ඇරුනම මේ හෙලිකොප්ටර් එකේ ගනර් කෙනෙක් වෙනම යනවා..පොරට තමා වෙපන් සිස්ටම් එක කොන්ට්රෝල් කරන්න බාර දීලා තියෙන්නේ.
තටු ටික පෙන්නලා තියෙන තැනින් කැඩිලා විසි වෙලා,ඊට පස්සේ තමයි සීට් දෙක ඉජෙක්ට් කරන්නේ.
උඩ කිව්ව සිද්ධියේදී මේ දෙන්නාගෙන් එක්කෙනෙක් විතරයි Ejection සිස්ටම් එක ඇක්ටිවේට් කරලා තියෙනවා කියන්නේ.එහෙම කියන්නේ කොහොමද? ආරංචි විදියට නියමුවා විතරයි පස්සේ කරපු Search & Rescue මිෂන් එකෙන් බේරගෙන තියෙන්නේ.ඔය තියෙන්නේ ඒ මිෂන් එකේ වීඩියෝ එකක් කියනවා.පේනවානේ ඒ Mi-28 එකයි Mi-8 එකයි කොච්චර පහලින්ද පියාසර කරන්නේ කියලා..ප්රහාරක යානා වෙනුවට රුසියන්කාරයෝ හෙලිකොප්ටර් ම ෆ්රන්ට්ලයින් එකේ මෙහෙයුම්වලට පාවිච්චි කරන්නත් ඕක එක හේතුවක්.