එන්ජිම රත්වෙනවද? එහෙනම් මේ කෑල්ල ගලවමුද?

agnilam

Active member
  • Feb 14, 2011
    377
    110
    43
    Colombo
    රත්තරං;18228338 said:
    ගොං වැඩ... වතුර රත්වෙන්නේ උපරිමම සෙල්සියස් 100යි... බෝර් එක ඇතුල ඒ වගේ දහ ගුනයක් විතර රත් වෙනවා.. තර්මිස්ටරේ 100ට වැඩකරන්න මොකෝ ඕක රයිස් කුකර් එකක්ද???:lol::lol:

    Mokadda ban me harupe :frown::frown:
    mama danna widihata themostat operate wenne godak engine wala below 90 degrees wage
    combustion chamber eka rath unata coolent ochchara rath wenawa kiyala ubata hodatama sure da:shocked:

    Danne nati ewata pora talk denna kalin poddak dalapan
    http://auto.howstuffworks.com/question248.htm
     

    රත්තරං

    Well-known member
  • Feb 10, 2012
    22,936
    4,772
    113
    සිංහලයේ
    Mokadda ban me harupe :frown::frown:
    mama danna widihata themostat operate wenne godak engine wala below 90 degrees wage
    combustion chamber eka rath unata coolent ochchara rath wenawa kiyala ubata hodatama sure da:shocked:

    Danne nati ewata pora talk denna kalin poddak dalapan
    http://auto.howstuffworks.com/question248.htm

    ඔව්. කූලන්ට් මික්ස් උනාම විතරක් නෙමේ රේඩියේටරේ ඇතුලේ තියෙන්නේ සංවෘත පද්දතියක් නිසා 100ට වඩා රත් වෙනවා අනිවාරෙන්. මට උබට කියන්න පිසික්ස් වචන මතක නෑ. ඒක වෙන්නේනම් මෙහෙමයි වායුගෝලීය පීඩනේදී 100න් පස්සේ වතුර වාශ්ප වෙන්න ගන්නවනේ. වතුර 100යේ නටන්නේ වායුගෝලීය පීඩනේදී. එතකොට වාශ්ප පවතින්නේ වායුගෝලීය පීඩනය තුල. නමුත් රේඩියේටරේ ඇතුලෙදි වාශ්ප පවතින්නේ ඊට වඩා හුගාක් වැඩි පීඩනයක් තුල (එකනේ රත් වෙච්ච වෙලාවක රේඩියේටරේ ඇරියොත් හුම්මානේ වගේ විදින්නේ ) ඉතින් වාශ්ප ඉහල පීඩනයක පවතිද්දි ද්‍රව තත්වයේ පවතින වතුර 100ට වඩා ඉහල උශ්නත්වයකට අනිවාරෙන් යනවා. එහෙමයි කියලා මම කියන්නේ නෑ කූලන්ට් සෙල්සියස් 300කට 500කට යනවා කියලා. මම පැහැදිලිව කියලා තියෙනවා "බෝර් එක ඇතුල" ඊට වඩා දහගුනේකට වඩා රත්වෙනවා කියලා. එහෙම නැතුව "වතුර" කියලා නෑ.

    දැන් මම පොයින්ට් එකට එන්නම්කෝ...

    සිසිලන පද්දතියේ වතුර ඇන්ජිමේ තාපය නිසා රත් වෙනවා මිසක් සිසිලන පද්දතියේ රස්නෙට ඇන්ජිම රත්වෙනවා නෙමේනේ බන්:lol::lol:... ඉතින් වතුර ජෝගුවක් උනුකරලා හයි කරපු තර්මොස්ටැට් එකට යන්න රේඩියේටර් කටෙන් වක් කලාම ඇන්ජිමේ යකඩ කෑලියි, රේඩියේටරේ ඉතුරු වතුරයි, රේඩියේටරේ කෝර් එකයි ඔය සේරම 100ට රත් කරන්නනම් මේ ආත්මෙදි බෑ... අන්න ඒ නිසයි ඕක අසාර්තක වෙන්නේ
     
    Last edited:

    agnilam

    Active member
  • Feb 14, 2011
    377
    110
    43
    Colombo
    රත්තරං;18233562 said:
    ඔව්. කූලන්ට් මික්ස් උනාම විතරක් නෙමේ රේඩියේටරේ ඇතුලේ තියෙන්නේ සංවෘත පද්දතියක් නිසා 100ට වඩා රත් වෙනවා අනිවාරෙන්. මට උබට කියන්න පිසික්ස් වචන මතක නෑ. ඒක වෙන්නේනම් මෙහෙමයි වායුගෝලීය පීඩනේදී 100න් පස්සේ වතුර වාශ්ප වෙන්න ගන්නවනේ. වතුර 100යේ නටන්නේ වායුගෝලීය පීඩනේදී. එතකොට වාශ්ප පවතින්නේ වායුගෝලීය පීඩනය තුල. නමුත් රේඩියේටරේ ඇතුලෙදි වාශ්ප පවතින්නේ ඊට වඩා හුගාක් වැඩි පීඩනයක් තුල (එකනේ රත් වෙච්ච වෙලාවක රේඩියේටරේ ඇරියොත් හුම්මානේ වගේ විදින්නේ ) ඉතින් වාශ්ප ඉහල පීඩනයක පවතිද්දි ද්‍රව තත්වයේ පවතින වතුර 100ට වඩා ඉහල උශ්නත්වයකට අනිවාරෙන් යනවා. එහෙමයි කියලා මම කියන්නේ නෑ කූලන්ට් සෙල්සියස් 300කට 500කට යනවා කියලා. මම පැහැදිලිව කියලා තියෙනවා "බෝර් එක ඇතුල" ඊට වඩා දහගුනේකට වඩා රත්වෙනවා කියලා. එහෙම නැතුව "වතුර" කියලා නෑ.

    දැන් මම පොයින්ට් එකට එන්නම්කෝ...

    සිසිලන පද්දතියේ වතුර ඇන්ජිමේ තාපය නිසා රත් වෙනවා මිසක් සිසිලන පද්දතියේ රස්නෙට ඇන්ජිම රත්වෙනවා නෙමේනේ බන්:lol::lol:... ඉතින් වතුර ජෝගුවක් උනුකරලා හයි කරපු තර්මොස්ටැට් එකට යන්න රේඩියේටර් කටෙන් වක් කලාම ඇන්ජිමේ යකඩ කෑලියි, රේඩියේටරේ ඉතුරු වතුරයි, රේඩියේටරේ කෝර් එකයි ඔය සේරම 100ට රත් කරන්නනම් මේ ආත්මෙදි බෑ... අන්න ඒ නිසයි ඕක අසාර්තක වෙන්නේ

    Mata ubath ekka argue karanna ona kamak na ban,waradi idea ekak yana hinda kiwwe
    mamath engine ekkama dawasa gewana ekek :lol: (baas kenek newei)
    oya kiyala tiyenne radiator cap ekata uthurapu watura dala teast karana katawak newe machan
    engine eken thermostat valve eka galawala check karanawa kiyala

    https://m.youtube.com/watch?v=qRwpoboKRXg
     
    Last edited:

    රත්තරං

    Well-known member
  • Feb 10, 2012
    22,936
    4,772
    113
    සිංහලයේ
    Mata ubath ekka argue karanna ona kamak na ban,waradi idea ekak yana hinda kiwwe
    mamath engine ekkama dawasa gewana ekek :lol: (baas kenek newei)
    oya kiyala tiyenne radiator cap ekata uthurapu watura dala teast karana katawak newe machan
    engine eken thermostat valve eka galawala check karanawa kiyala

    ok මචන්
    මමනම් උබ වගේ වාහන ගැන ඉගෙනගත්ත කෙනෙක් නෙමේ මචන්. වැඩ කරන්නෙත් වාහන එක්ක නෙමේ

    මම උත්තර දුන්නේ වාහනේ තියෙද්දි චෙක් කරනවයි කිව්ව එකට

    ගලවලා චෙක් කරන කතාවක් දන්නේ නෑ. නොදන්න දෙයක් කියල දුන්නට ස්තූතියි
     

    agnilam

    Active member
  • Feb 14, 2011
    377
    110
    43
    Colombo
    රත්තරං;18233766 said:

    ok මචන්
    මමනම් උබ වගේ වාහන ගැන ඉගෙනගත්ත කෙනෙක් නෙමේ මචන්. වැඩ කරන්නෙත් වාහන එක්ක නෙමේ

    මම උත්තර දුන්නේ වාහනේ තියෙද්දි චෙක් කරනවයි කිව්ව එකට

    ගලවලා චෙක් කරන කතාවක් දන්නේ නෑ. නොදන්න දෙයක් කියල දුන්නට ස්තූතියි

    Thanx machan,mama wahana ekkanan newe machann inne
    igena gena nam tiyenawa.
    math reccomend nokarata oya thermostat galawana wadeta instructions dila tiyenawa karanna wena kisima deyak nati unama
    e nisa thama thread eka tikak baluwe
    waradi idea ekak yana nisa reply karanna hituwe :)
     

    Mr.Tom

    Well-known member
  • Mar 1, 2013
    18,349
    3,725
    113
    EK Automobile
    Thanx machan,mama wahana ekkanan newe machann inne
    igena gena nam tiyenawa.
    math reccomend nokarata oya thermostat galawana wadeta instructions dila tiyenawa karanna wena kisima deyak nati unama
    e nisa thama thread eka tikak baluwe
    waradi idea ekak yana nisa reply karanna hituwe :)

    ඕනි වෙලාවක අපේ වැරැද්දක් තියනව නම් නිවැරදි කරපං. කිසි අව්ලක් නෑ. අපි මේවා ඕපන් ෆෝරම් වල ලියන්නේ සාකඡ්චා කල යුතු නිසා තමයි. යම්දේක විවාදයක් ගොඩනැගුනොත් තමයි අලුත් දෙයක් ඉගෙන ගන්න ලැබෙන්නේ.
     

    රත්තරං

    Well-known member
  • Feb 10, 2012
    22,936
    4,772
    113
    සිංහලයේ
    Thanx machan,mama wahana ekkanan newe machann inne
    igena gena nam tiyenawa.
    math reccomend nokarata oya thermostat galawana wadeta instructions dila tiyenawa karanna wena kisima deyak nati unama
    e nisa thama thread eka tikak baluwe
    waradi idea ekak yana nisa reply karanna hituwe :)

    එලකිරි

    මමනම් වාහන ගැන මම දන්න ඒවා ඉගෙනගත්තේ අත පත ගාලා, ගරාජ් වල ලැගලා, පොත් පත් කියවලා නෙට් එකෙන් එහෙම මචන්
     

    harindugamlath

    Well-known member
  • Dec 18, 2008
    23,667
    1,060
    113
    ඔව් මං කිව්වේ තර්මොස්ටැට් එක ගලෝලා වතුරට දාල බැලිල්ල තමා...:yes: ඒ ක්‍රමෙන් සාර්ථකව අඳුරගන්න බැරිවෙන හේතුවක් ඇති මං දන්නෙ නෑ. එක්කෝ බාගෙට ඇරෙනව හරි ප්‍රෙෂර් එක තියනකොට ඇරෙන්නෙ නැතුව හරි යනව ඇති. :dull:

    ඒක බලලා වැඩ කියල කිව්වට ඒ තැමො ස්ටැට් එක තියෙද්දි හිටර් එක කාලක් වගේ නැග්ගේ...:dull: මාරු කලාම දිගටම බාගෙ තියෙන්නේ...:yes::yes:
     

    speedmalli

    Well-known member
  • Nov 22, 2011
    21,617
    17,700
    113
    Auckland
    Mokadda ban me harupe :frown::frown:
    mama danna widihata themostat operate wenne godak engine wala below 90 degrees wage
    combustion chamber eka rath unata coolent ochchara rath wenawa kiyala ubata hodatama sure da:shocked:

    Danne nati ewata pora talk denna kalin poddak dalapan
    http://auto.howstuffworks.com/question248.htm

    තර්මොස්ටැට් ඔන් වෙන්නෙ ගොඩක් වාහන වල 75 විතර. 90 නෙවේ. රේසින් සීන් එකේ එවුන් ඕකට දානව 60-65 ඔන් වෙන ඒව, එතකොට එන්ජින් එකේ fuel mixture එක rich වෙනව කියන එක තමා උන්ගෙ තර්කය. මම මේ සීන් එක දැක්කෙ නිසාන් ෆෝරම් එකක මගේ presea එකේ සීන් එකක් බලනකොට.

    ඒකෙ ඔය මගුල ගලවලා විසි කරා බොයිල් කරන්න පටන් අරන් දැන් බබා වගේ කට්ට බාගෙට ගිහින් නවතිනව. තර්මො නැතුව පෙට්‍රල් වැඩ කරන්නෙ නෑ කිව්වට මේකෙ 12-16 වැඩ. මොකද රේඩියේටර් ෆෑන් සෙන්සර් ටක්කෙටම වැඩ ඉතින් ගොඩක් වෙලා යනකන් ඒක ඔන් වෙන්නෙ නෑ. මම නම් හිතන්නෙ තර්මෝ එක ලන්කාවට 100%ක්ම ආදේශ වෙන්නෙ නැති ගැජට් එකක්.
    :)
     

    speedmalli

    Well-known member
  • Nov 22, 2011
    21,617
    17,700
    113
    Auckland
    ඕනි වෙලාවක අපේ වැරැද්දක් තියනව නම් නිවැරදි කරපං. කිසි අව්ලක් නෑ. අපි මේවා ඕපන් ෆෝරම් වල ලියන්නේ සාකඡ්චා කල යුතු නිසා තමයි. යම්දේක විවාදයක් ගොඩනැගුනොත් තමයි අලුත් දෙයක් ඉගෙන ගන්න ලැබෙන්නේ.

    :yes::yes::yes:
     

    agnilam

    Active member
  • Feb 14, 2011
    377
    110
    43
    Colombo
    රත්තරං;18233893 said:
    එලකිරි

    මමනම් වාහන ගැන මම දන්න ඒවා ඉගෙනගත්තේ අත පත ගාලා, ගරාජ් වල ලැගලා, පොත් පත් කියවලා නෙට් එකෙන් එහෙම මචන්

    Oya rathagaya hadunama ohama thama ban:lol::lol:
    matat oka darunuwatama tibuna,
    antimata job eka karaganna gihilla thama kela une,(rathagayath sahenna adu una):yes::yes:
     

    රත්තරං

    Well-known member
  • Feb 10, 2012
    22,936
    4,772
    113
    සිංහලයේ
    ඕනි වෙලාවක අපේ වැරැද්දක් තියනව නම් නිවැරදි කරපං. කිසි අව්ලක් නෑ. අපි මේවා ඕපන් ෆෝරම් වල ලියන්නේ සාකඡ්චා කල යුතු නිසා තමයි. යම්දේක විවාදයක් ගොඩනැගුනොත් තමයි අලුත් දෙයක් ඉගෙන ගන්න ලැබෙන්නේ.

    අන්න ඒකයි වෙහිකල් සෙක්ශන් එකේ වෙනස.. ගොබ්බ දේසපාලන ත්‍රෙඩ් වල වගේ වචනයක් වෙනස් උනාම මේවගේ මරාගන්නේ නෑ

    අපි ඒවගෙන් අලුත් අලුත් දේවල් ඉගෙනගන්නවා තව තවත්
     

    Mr.Tom

    Well-known member
  • Mar 1, 2013
    18,349
    3,725
    113
    EK Automobile
    රත්තරං;18252710 said:
    අන්න ඒකයි වෙහිකල් සෙක්ශන් එකේ වෙනස.. ගොබ්බ දේසපාලන ත්‍රෙඩ් වල වගේ වචනයක් වෙනස් උනාම මේවගේ මරාගන්නේ නෑ

    අපි ඒවගෙන් අලුත් අලුත් දේවල් ඉගෙනගන්නවා තව තවත්

    අනිවාර්යෙන් සහෝ. වෙන ත්‍රෙඩ් වල මොකක් හරි ඉවෙන්ට් එකක් තිබ්බත් වලි. දේෂපාලන වලි, පල්හැලි, ගෑනුන්ටත් වඩා අන්ත විදිහට අඩා වැටෙනවා, වැලපෙනවා, අන්තිමට හත්මුතු පරම්පරාවටම බනිනවා. හැමතිස්සෙම සංවාදයකින් දෙයක් ඉගෙන ගන්න උනන්දු වෙන්නේ අපේ සෙට් එක තමයි.
     

    MihiCherub

    Well-known member
  • Sep 14, 2009
    18,982
    1
    9,801
    113
    Gampaha
    මොට්ට බහුබූත අති පණ්ඩිත බාස්ලට ඕනි ඕනි දේවල් කරන්න දෙන්න එපා.
     

    Mr.Tom

    Well-known member
  • Mar 1, 2013
    18,349
    3,725
    113
    EK Automobile

    ErnE

    Well-known member
  • Jan 24, 2012
    1,292
    195
    63
    තර්මොස්ටැට් ඔන් වෙන්නෙ ගොඩක් වාහන වල 75 විතර. 90 නෙවේ. රේසින් සීන් එකේ එවුන් ඕකට දානව 60-65 ඔන් වෙන ඒව, එතකොට එන්ජින් එකේ fuel mixture එක rich වෙනව කියන එක තමා උන්ගෙ තර්කය. මම මේ සීන් එක දැක්කෙ නිසාන් ෆෝරම් එකක මගේ presea එකේ සීන් එකක් බලනකොට.

    ඒකෙ ඔය මගුල ගලවලා විසි කරා බොයිල් කරන්න පටන් අරන් දැන් බබා වගේ කට්ට බාගෙට ගිහින් නවතිනව. තර්මො නැතුව පෙට්‍රල් වැඩ කරන්නෙ නෑ කිව්වට මේකෙ 12-16 වැඩ. මොකද රේඩියේටර් ෆෑන් සෙන්සර් ටක්කෙටම වැඩ ඉතින් ගොඩක් වෙලා යනකන් ඒක ඔන් වෙන්නෙ නෑ. මම නම් හිතන්නෙ තර්මෝ එක ලන්කාවට 100%ක්ම ආදේශ වෙන්නෙ නැති ගැජට් එකක්.
    :)
    මේ කතාව හරි කියලා මටත් හිතෙනවා මොකද මම ඊයේ මම අදුරන අන්කල් කෙනෙක් එක්ක මේ ගැන පොඩ්ඩක් කතා කරා. එයා (මකබාස් කෙනෙක් නෙවෙයි ලංකාවේ තිබ්බ හොදම ලාභ ලබන ආයතනකය වැඩ කරේ තාමත් මෙයට reputation එක තියෙනවා වාහනේ සද්දේ අහගෙන ඉදලා ලෙඩ අදුරගැනීම පිලිබදව) ඉතින් එයා කිවා ඕක ලංකාවට එච්චරම අදාලත්වයක් නැ මොකද ලංකාව සිත කලාපයේ රටක් නොවන නිසා. එයා කිවා එයාලගේ ආයතනයට ගෙනන වාහන වල ටිකක් කල් දුවලා ඕක නිකන්ම ගලවලා දානවා කියලා. සම්පුර්ණ හරි වැරැද්ද නොදනී එයා කිව්වා ටික කිව්වේ
     

    Mr.Tom

    Well-known member
  • Mar 1, 2013
    18,349
    3,725
    113
    EK Automobile
    මේ කතාව හරි කියලා මටත් හිතෙනවා මොකද මම ඊයේ මම අදුරන අන්කල් කෙනෙක් එක්ක මේ ගැන පොඩ්ඩක් කතා කරා. එයා (මකබාස් කෙනෙක් නෙවෙයි ලංකාවේ තිබ්බ හොදම ලාභ ලබන ආයතනකය වැඩ කරේ තාමත් මෙයට reputation එක තියෙනවා වාහනේ සද්දේ අහගෙන ඉදලා ලෙඩ අදුරගැනීම පිලිබදව) ඉතින් එයා කිවා ඕක ලංකාවට එච්චරම අදාලත්වයක් නැ මොකද ලංකාව සිත කලාපයේ රටක් නොවන නිසා. එයා කිවා එයාලගේ ආයතනයට ගෙනන වාහන වල ටිකක් කල් දුවලා ඕක නිකන්ම ගලවලා දානවා කියලා. සම්පුර්ණ හරි වැරැද්ද නොදනී එයා කිව්වා ටික කිව්වේ

    ඒත් මචං රට උශ්න වුනාට එන්ජින් බ්ලොක් එක ඇතුලේ තියන වතුර අඩුම තරමේ යන්තං වත් රත් වෙලා නෑ. ඉතිං හිතපංකෝ මුලු සිස්ටම් එකේම තියන වතුර රත් කරනවට වඩා බ්ලොක් එක ඇතුලේ තියන වතුර විතරක් මුලින් රත් කරන එකේ වාසියක් ඇත්තෙම නැද්ද කියලා. ඉතිං කොහොමද ඔය තර්කයට එකග වෙන්නේ. එය කියන විදිහට නම් අරාබිය වගේ ටැප් එකෙන් එන වතුරෙන් දුම් දාන සයිස් එකට රට උනුසුම් වෙන්න ඕනේ. ඕක ඇති සහ නැති වාහන දෙකක් ස්ටාට් කරපු මොහොත ඉදලා ඔය වෙනස දැනෙනවා.
     

    harindugamlath

    Well-known member
  • Dec 18, 2008
    23,667
    1,060
    113
    ඒත් මචං රට උශ්න වුනාට එන්ජින් බ්ලොක් එක ඇතුලේ තියන වතුර අඩුම තරමේ යන්තං වත් රත් වෙලා නෑ. ඉතිං හිතපංකෝ මුලු සිස්ටම් එකේම තියන වතුර රත් කරනවට වඩා බ්ලොක් එක ඇතුලේ තියන වතුර විතරක් මුලින් රත් කරන එකේ වාසියක් ඇත්තෙම නැද්ද කියලා. ඉතිං කොහොමද ඔය තර්කයට එකග වෙන්නේ. එය කියන විදිහට නම් අරාබිය වගේ ටැප් එකෙන් එන වතුරෙන් දුම් දාන සයිස් එකට රට උනුසුම් වෙන්න ඕනේ. ඕක ඇති සහ නැති වාහන දෙකක් ස්ටාට් කරපු මොහොත ඉදලා ඔය වෙනස දැනෙනවා.

    අපේ කාර් එකේ සහ වෑන් එකේ දැම්මා..

    තර්මෝස්ටැට් එක අවුල් වෙලා තියෙද්දි හීටරේ නගින්නේ කාලක් විතර. සමහර වෙලාවට හයිවේ එකේ වගේ දිගට යනකොට හීට් එක නගිනවා.

    දැම්මට පස්සෙ නම් කටුව බාගෙ තියෙන්නේ මොකක් කලත්.:yes: