මහ උනටත් කරන්ඩ ජොබ් නැති රටේ පොඩි උන්ට තියෙනව , ගු ඇන් පි පොන්නයන්ගෙ මොන්ගල් වැඩ![]()
Tho piligattha ne tho jobless anaathayek kiyala..
Media unit ekata join karaganin pons
awurudu 18 panapu gaman chande sureමහ උනටත් කරන්ඩ ජොබ් නැති රටේ පොඩි උන්ට තියෙනව , ගු ඇන් පි පොන්නයන්ගෙ මොන්ගල් වැඩ![]()
awurudu 18 panapu gaman chande sure. මේ ස්තීර රැකියා නේ. මේවා පාට් ටයිම් කන්ට්රැක් . ඕවට අවම වැටුප් epf අනන් මනන් නෑ පැයට රුපියල් 200 කිව්වම වල් ගලවලා එනවා . කඩේ අල ටික බාලා තට්ටුවට දානව, ඉස්සර බාලදක්ශ අය ඕවා කරා ගෙවල් වල ගිහින් .මේ වගේ පණත් එන්නේ නීතිරාමුවක් එක්ක . දියුනු රටවල් තරම් හොදට නොවුනත් මේ ආර්ථික අවපාතය අස්සේ කීයක් හරි හොයාගන්නත් අඩු මුදලට ශක්තිජනක ශ්රමය ලැබෙනවා. අනිවාරෙන් ශ්රමය සුරාකෑමක් ලංකාවේ වෙයි ඒම තමා මුලින් කට්ට කාල පටන් ගත්තම අගේ වැඩී . එකම දේ නීතිවිරෝධී වැඩවලට වැට බැදෙන්න ඕනේඑකයි. එත්
1) ලංකාවේ අවම වැටුප 14,000 ද ? (මතක නෑ හරියට)
2) 14000 කිව්වොත් අවම පැයක් රුපියල් 58.33 පැය 4ක් වැඩකරලා රෑට කන්න බත් පාර්සලයක්, බිත්තර කොත්තුවක් (හන්දියේ කඩෙන්) ගන්න පුළුවන් වෙයි ද ? (අවම වැටුපක් පැයට නීති ගත කරන්න වෙනවා කියන උපකල්පනේ මත)
3) බොහොමයක් දෙනා දැනට ඉන්න 18 වැඩි වත්මන් නීති දෙකට (shop & Office, Wages Board) අයත් සේවකයන්ට වත් අදාල දේවල් දෙන්නේ නෑ. ඒවා නියාමනයක් නෑ. ඉතින් මේවා ළමයින්ට දුන්නම උන්ට අවශ්ය මුලික පහසුකම් වත් දෙයිද ? වල් වැදිච්ච නීති තියන රටක අඩුම ගානේ වෙනස් කරන නීති ටික වත් හරියට ක්රියාත්මක වෙයි ද ?
හොද දෙයක් උනත් ලංකාව වගේ නීතියක් නැති, වල් වැදුන, ඒවා සැමට එක නීතියක් ලෙස ක්රියාත්මක නොවන රටක අනාගතේ මොකක් වෙයි ද ?
තව රස්සා බොහොමයක් නැති වී ගෙන යන මේ වගේ අවස්තාවක කොහෙන් නතර වෙයි ද ?
අපේ 2500 මහා බෞද්ද හෙල උරුමෙන් අපිට ලැබුනේ මොනාද.සල්ලි හොයන්න පොඩි කාලෙම හුරු වුනාම ලංකාවේ වගේ අනාථ මාවතේ සංකල්ප තියෙන රටක එවුන් කරන්නේ ෆෝන් ගන්නවා, බඩු ගහනවා, ඩ්රග්ස් ගන්නවා. එතකොට උසස් අධ්යපනයට තියෙන ඉල්ලුම අඩුවෙයි. අනෙක , ආණ්ඩුවකට ඕනේ වහල්ලු අරගල කරන්නේ නෑ.
චීනේ ජපන් වගේ රටක එවුන්ටත් වහල් ජීවිතයක් තියෙන්නේ. නිදහස් විප්ලව කරන්න ඕනේ කම තිබ්බත් කරන්න බයයි , නියමෙට ප්රෝගෑම් වෙලා, හිත කඩා වැටිලා , loans , rentals .....
හොඳ පැත්තක් තියෙනවා දියුණු වෙන කෙනෙක්ට ගන්න.
හැබැයි නීතිය දුර්වල ලංකාවේ සේවකයන්ට වෙන අසාධාරණ කම් හින්දා , ලොකු යහපතක් වෙයි කියලා හිතන්න අමාරුයි.
මම වැඩ කරපු තැන් වල හිටපු පොඩිම එවුන් තමයි සුපිරියටම මැනේජර් ට ගේම කෝල් කලේ. කටුනායක ෆැක්ටරියක දස කැරියෙක් හිටියා Hirdamani Quality Manager , වෙලා. පොඩි එකෙක් ඌට දුන්නා partition එකක් කඩාගෙන වැටෙන්න .
සෙක්ස් ඕපන් වෙන්න ඕනේ ඔය වයසටසෙක්ස් ටුවරිසම් වලට අත්තිවාරම් කැපිල්ලක් බන්
අනිවා. දැනටමත් පුළුවන් පුළුවන් උන් සෙට් වෙලා රූම් යනවා. මේක ඕපන් වෙන්න ඕනේ සම වයසෙ අයත් එක්ක මිසක් සල්ලි විසික් කරන නාකියන් එක්ක නෙවෙයි.සෙක්ස් ඕපන් වෙන්න ඕනේ ඔය වයසට
ඔව්.. මේ ස්තීර රැකියා නේ. මේවා පාට් ටයිම් කන්ට්රැක් . ඕවට අවම වැටුප් epf අනන් මනන් නෑ පැයට රුපියල් 200 කිව්වම වල් ගලවලා එනවා . කඩේ අල ටික බාලා තට්ටුවට දානව, ඉස්සර බාලදක්ශ අය ඕවා කරා ගෙවල් වල ගිහින් .මේ වගේ පණත් එන්නේ නීතිරාමුවක් එක්ක . දියුනු රටවල් තරම් හොදට නොවුනත් මේ ආර්ථික අවපාතය අස්සේ කීයක් හරි හොයාගන්නත් අඩු මුදලට ශක්තිජනක ශ්රමය ලැබෙනවා. අනිවාරෙන් ශ්රමය සුරාකෑමක් ලංකාවේ වෙයි ඒම තමා මුලින් කට්ට කාල පටන් ගත්තම අගේ වැඩී . එකම දේ නීතිවිරෝධී වැඩවලට වැට බැදෙන්න ඕනේ
ස්ථිර රැකියාවක් දුන්නම මොකද වෙන්නෙ
Lankawe job thiyenawa one tharam. minissu ewa hoyaganna dannehe. neththan hari education ekak nehe ad click karanna data entry karanna gedara indan salli hoyanna balan inna eunta thamai job neththeපට්ට ජෝක් එකක්
මුලින් බලපන් රටේ
විරැකියාව දිහා
ඉගෙන ගත්ත නැති හැම එකාම
රට පනින්න බලන්නෙ
හරි හමන් ජොබ් ඔපර්චුනිටීස්
නැතිව
කොළබ නම් කරයි නමුත් අනෙක් පැතිවල
නමුත් කොලබට ඕක අලුත් දෙයකුත් නෙමෙයි
පිටරට ප්රැජ්චයිස්වලට
------ Post added on Aug 11, 2022 at 5:49 PM
මේකෙන් ස්ථීර රැකියා කරන අයට ප්රශ්ණයක් නෑ.ඔව්.
එත් මගේ තර්කෙ තේ දළු කඩන මනුස්සයෙක් ගේ, තව ඔය පුද්ගලික ඔෆිස් වල ඉන්න 15,000 පඩි ඔක්කොම එක්ක 20,000 ගන්න පඩි අයත් එක්ක ගැටුමක් එනවා. මොකද පැයට ඒ මිනිස්සු හොයන්නේ රුපියල් 50 -60. මේ ළමයෙකුට පැයට රුපියල් 150 - 200 දෙන්න වෙනවා..... එහෙම උනොත් උන් පැය 4ක් වැඩ කරලා 600- 800 හොයනවා. ඔන්න ඔතන තමා ප්රශ්නේ පටන් ගන්නේ.
නීතිය නම් වල් වැදිලා නේ තියෙන්නේ... කිසිම දවසක් හරි යැයි කියලා නම් හිතන්න අමාරුයි මේ ලකේ පංකාවේ..... එන්න එන්න වල් වැදෙනවා මිසක් හොද වෙන පාටක් නම් මගේ ජීවිත කලේ පුරා දකින්න බැරි උනා....
මම නම් කියන්නේ හොදයි සෙකස් අවුරුදු 13-14 වෙනකොටම කරන්න දෙන්න ඕනේ වෙන රටවල වගේ . අපේ උන් පීඩනයෙන් ඉන්නේ 20 පනින කම්අනිවා. දැනටමත් පුළුවන් පුළුවන් උන් සෙට් වෙලා රූම් යනවා. මේක ඕපන් වෙන්න ඕනේ සම වයසෙ අයත් එක්ක මිසක් සල්ලි විසික් කරන නාකියන් එක්ක නෙවෙයි.
අනිවා , එක එක පාරල් ජන්දෙකට යන්න කිලෝමිටර් 100 වැඩි අයට දවස් 1.5 දෙනවා . ඒත් HR එකෙන් කිව්වා යන්න දෙන්න බෑ කියලා සිකුරාදා හාෆ්ඩේ ජන්දේ සෙනසුරාදා නිසා උදේම යන්න කිව්වා . මම pc එකට ගිහින් කෙකින්ම කම්කරු නීතිය හොයලා HR මැනේජයි අපේ බොසයි ටීම් එකයි දාල ගැහුවා මේල් එකක් මේක කම්කරු අයිතින් වයලේශන් එකක් මම රිපෝට් කරනවා කියලා . සෙනිකව මටයි බොසාටයි HR . එකට කතා කරා ඇහුවා ඇයි ඒම මේල් එකක් ගැහුවේ හැමෝම දාල තනියෙන් කිව්වේ නැත්තේ ඇයි කියලා . මම කිව්වා මෙතන කොලඹට ආව තව අය ටීම් එකේ ඉන්නවා මම හැමෝම වෙනුවෙන් කතා කරන්නේ කියලා . බොස්ට රෙන්න පුකේ ගූ නෑ ඌ ගාල්ලේ උටත් 100 වැඩී .අන්තිමට ඔෆිස් එකටම මේල් එකක් ආව 100 වැඩි අයට එක හමාරයි 150 අයට දවස් දෙකයි කියලා. එක්කලේට් බිච් තිබ්බ ඇරියස් එකට මට ඉන්ක්රිමන්ට් දුන් නෑ මම ටටා බායි කියලා වෙන කොම්පැනියකට ගියා ගියේත් හොදට කියලා .අපේ කම්කරු නීති තදයි බං. ගොඩක් උන් දැනුවත් නැති එකයි අවුල.
එහෙම උනොත් හොදයි..මේකෙන් ස්ථීර රැකියා කරන අයට ප්රශ්ණයක් නෑ.
දලු කඩන එක මුලු පවුලම කරනව බන් ලයිං වල මම තේ වතු වල ඉදලා තියනවා උන් නොකරන මගුලක් නෑ
මෙතන පැය 20 මාසෙට කියන්නේ හෙන පොඩ්ඩක් ඕකෙන් ස්ථීර රැකියා පැය 40 සතියට කරන කෙනෙක් එක්ක හැරෙන්නවත් බෑ. එකෙන් බලපෑමක් නෑ . අනික හාඩ් ලේබර් ගන්න බැරිවෙයි බලමු තාම පණත අපි දැක්කේ නෑනේ
මම නම් කියන්නේ හොදයි සෙකස් අවුරුදු 13-14 වෙනකොටම කරන්න දෙන්න ඕනේ වෙන රටවල වගේ . අපේ උන් පීඩනයෙන් ඉන්නේ 20 පනින කම්
------ Post added on Aug 12, 2022 at 9:16 AM
මෙතන මාසෙටම 20 . සතියට නෙමෙයිඑහෙම උනොත් හොදයි..
20 x 200 x 4 weeks කියන්නේ = 16,000.00
අර මන් කිව්වා වගේ පොඩි මිනිහෙක්ට මාසෙටත් ඔය ගාන.
ස්ථීර කියන එක ක්ලාක් වගේ ඒවාට උනාට ඔය ෆැක්ටරි වල වැඩ කරන අය වගේ කට්ටියට නෑ. බොහොමයක් සුළු පරිමාන තැන් වල ඔය පඩියක් දෙනවා මිසක් payroll එකක් ඇතුලේ උන් ඉන්නේ කැෂුවල්.... ලේබර් law මොනවා තිබ්බත් ඇතුලේ වෙන එකක්. ඔහෝම තමා ගොඩක් තැන් දුවන්නේ... තොග කඩ, හෝටල්, කොහු මෝල්, පොල් මෝල්, සිකියුරිටි, ක්ලීනින් සර්විස්, කාර් වොෂ් ඇතුළු බොහොමයක්. (අන්තරාදායක රැකියා හෝ නොවන කියලා නෑ) ගාමන්ට්, කීල්ස් වගේ ඒවා තමා හරියට කරන්නේ....
අපි පිටරට ගිහහම ඔය වගේ වැඩ කරන තැන් වලට සමානුපාතික කරන බොහොමයක් තැන් වල ලංකාවේ ඔය ප්රශ්නේ තියනවා....
එක තමා මම කිව්වේ කම්කරු නීති තිබ්බට වැඩක් නෑ ක්රියාත්මක වෙන්නේ නෑ නේ හරියට. එන්න එන්න වල් වැදෙන එක විතරයි. කොරනා කාලේ පඩි ගෙවපු නැති කොම්පැනි කීයක් තිබ්බද ? ඒ කීයකට රස්සා අයින් කළා, පඩි ගෙව්වේ නෑ කියලා නඩු දැම්මද (මිනිස්සු ගිහින්) බොහෝමයක් ඒවා ලේබර් දිපර්ට්මෙන්ට් එකෙන් කල් ඇරලා දියාරු කළා. සමහර ඒවා නිකන්ම විසිකලා.. මම දැනුවත් ම ගොඩක් තිය්නෙව්වා...
අනිවා , එක එක පාරල් ජන්දෙකට යන්න කිලෝමිටර් 100 වැඩි අයට දවස් 1.5 දෙනවා . ඒත් HR එකෙන් කිව්වා යන්න දෙන්න බෑ කියලා සිකුරාදා හාෆ්ඩේ ජන්දේ සෙනසුරාදා නිසා උදේම යන්න කිව්වා . මම pc එකට ගිහින් කෙකින්ම කම්කරු නීතිය හොයලා HR මැනේජයි අපේ බොසයි ටීම් එකයි දාල ගැහුවා මේල් එකක් මේක කම්කරු අයිතින් වයලේශන් එකක් මම රිපෝට් කරනවා කියලා . සෙනිකව මටයි බොසාටයි HR . එකට කතා කරා ඇහුවා ඇයි ඒම මේල් එකක් ගැහුවේ හැමෝම දාල තනියෙන් කිව්වේ නැත්තේ ඇයි කියලා . මම කිව්වා මෙතන කොලඹට ආව තව අය ටීම් එකේ ඉන්නවා මම හැමෝම වෙනුවෙන් කතා කරන්නේ කියලා . බොස්ට රෙන්න පුකේ ගූ නෑ ඌ ගාල්ලේ උටත් 100 වැඩී .අන්තිමට ඔෆිස් එකටම මේල් එකක් ආව 100 වැඩි අයට එක හමාරයි 150 අයට දවස් දෙකයි කියලා. එක්කලේට් බිච් තිබ්බ ඇරියස් එකට මට ඉන්ක්රිමන්ට් දුන් නෑ මම ටටා බායි කියලා වෙන කොම්පැනියකට ගියා ගියේත් හොදට කියලා .
------ Post added on Aug 12, 2022 at 9:24 AM
මම කිව්වෙ සෙක්ස් කරන්න ඕනේ තමන්ගෙ සම වයස් මට්ටමේ අය එක්ක මිසක් අවුරුදු 60 පැනපු නාකියො එක්ක නෙවේ කියල. බෝයිස් ස්කූල් වල කොල්ලො මෙහෙම හරි කෑල්ලක් සෙට් කරගෙන ඉන්නෙ ටියුශන් ක්ලාස් නිසයි. පාර්ට් ටයිම් ජොබ් වලින් ස්ටුඩන්ට්ස්ලව කනෙක්ට් කරවන්නෙ වෙනස් වයස් කාණ්ඩයක් වෙනස්ම ලෝකයක් එක්ක.මම නම් කියන්නේ හොදයි සෙකස් අවුරුදු 13-14 වෙනකොටම කරන්න දෙන්න ඕනේ වෙන රටවල වගේ . අපේ උන් පීඩනයෙන් ඉන්නේ 20 පනින කම්
උබට පිස්සු බන්මම කිව්වෙ සෙක්ස් කරන්න ඕනේ තමන්ගෙ සම වයස් මට්ටමේ අය එක්ක මිසක් අවුරුදු 60 පැනපු නාකියො එක්ක නෙවේ කියල. බෝයිස් ස්කූල් වල කොල්ලො මෙහෙම හරි කෑල්ලක් සෙට් කරගෙන ඉන්නෙ ටියුශන් ක්ලාස් නිසයි. පාර්ට් ටයිම් ජොබ් වලින් ස්ටුඩන්ට්ස්ලව කනෙක්ට් කරවන්නෙ වෙනස් වයස් කාණ්ඩයක් වෙනස්ම ලෝකයක් එක්ක.
සෙක්ස් කියන එක කොටස් කරන්න බෑ . වයස සෙක්ස් වලට අදාල නෑ . 60 පැන්න උනත් වදුර යන්නේ උඩින් . පිරිමින්ට 60 පැන්නමත් ඕනේ අපේ ඔක්ස්ටෝන් ලෙවල් වැඩී . ගතින් අඹලන් උනාට හිත නෑඹුල් . පොඩි කෙල්ලො තමා හොයන්නේ .මම කිව්වෙ සෙක්ස් කරන්න ඕනේ තමන්ගෙ සම වයස් මට්ටමේ අය එක්ක මිසක් අවුරුදු 60 පැනපු නාකියො එක්ක නෙවේ කියල. බෝයිස් ස්කූල් වල කොල්ලො මෙහෙම හරි කෑල්ලක් සෙට් කරගෙන ඉන්නෙ ටියුශන් ක්ලාස් නිසයි. පාර්ට් ටයිම් ජොබ් වලින් ස්ටුඩන්ට්ස්ලව කනෙක්ට් කරවන්නෙ වෙනස් වයස් කාණ්ඩයක් වෙනස්ම ලෝකයක් එක්ක.
නෑ , ජනතාව දැනුවත් උනාම ඕවා ක්රියා වෙනවා. උදාහරණය අරගලයෙන් ජනපතියෙක් යැව්වේ දැනුවත් වීම නිසා . අපේ නීති හොදයි ඒවා ක්රියාත්මක වීම ජනතාවගේ නොන්ජල් බව නිසා . එකට නැගී ඉන්න ඕනේ මම කරා වගේඑක තමා මම කිව්වේ කම්කරු නීති තිබ්බට වැඩක් නෑ ක්රියාත්මක වෙන්නේ නෑ නේ හරියට. එන්න එන්න වල් වැදෙන එක විතරයි. කොරනා කාලේ පඩි ගෙවපු නැති කොම්පැනි කීයක් තිබ්බද ? ඒ කීයකට රස්සා අයින් කළා, පඩි ගෙව්වේ නෑ කියලා නඩු දැම්මද (මිනිස්සු ගිහින්) බොහෝමයක් ඒවා ලේබර් දිපර්ට්මෙන්ට් එකෙන් කල් ඇරලා දියාරු කළා. සමහර ඒවා නිකන්ම විසිකලා.. මම දැනුවත් ම ගොඩක් තිය්නෙව්වා...
60 පැන්න එකෙකුට ඌගෙ තරුණ කාලෙට යන්න හිතෙන එක සාමන්ය දෙයක්. තරුණ කෙනෙකුට හැට පැන්න එකෙක් එක්ක සල්ලි වලට හරි යහන්ගත වෙන්න හිතෙනව නම් ඒ තරුණ කෙනා ඩැමේජ් වෙච්ච කෙනෙක්සෙක්ස් කියන එක කොටස් කරන්න බෑ . වයස සෙක්ස් වලට අදාල නෑ . 60 පැන්න උනත් වදුර යන්නේ උඩින් . පිරිමින්ට 60 පැන්නමත් ඕනේ අපේ ඔක්ස්ටෝන් ලෙවල් වැඩී . ගතින් අඹලන් උනාට හිත නෑඹුල් . පොඩි කෙල්ලො තමා හොයන්නේ .
තේරෙයි හැබැයි කල් යයිඋබට පිස්සු බන්