සහො මෙ ටිකත් කරන්න බලන්න. මම කරන නිසයි කියන්නෙ.
1. ගෙදරට යන හැම ආදායමක්ම සහ වියදමක්ම පොතක ලියන්න. (කොමස්වල ඉගෙන ගන්න තනි තිරු මුදල් පොත වගෙ ) CR කොටුරුල් පොතක් නම් වඩා හොදයි. එක කොටස් දෙකට බෙදලා දිනයත්, විස්තරයත් එක්ක ආදායම් වියදම් ලියන්න.
උදා:
දිනය | ආදයම් විස්ත්රය | මුදල || දිනය | වියදම් විස්තරය | මුදල
2016/05/03 | මාසික පඩිය | 100000 || 2016/05/10 | හාල් 4kg | 485
මාසෙ අන්තිමට දෙපැත්තෙ ගනන එකතු කරන්න. එතකොට සාමන්යයෙන් මාසෙට යන වියදම බලා ගන්න පුලුවන්. අමතරව යන වියදම් අඩු කරන්නත් පුලුවන්.
2. වතුර, ලයිට්, ටෙලිෆොන්, ඩෙටා, කෙබල් ටිවි බිල් වගෙ මාසෙට ගෙවන්න වෙන එවට වෙන වෙනම ෆයිල් තියා ගන්න. හැම මාසෙම එන බිල් වෙන වෙනම එවට පිලිවෙලට දාන්න.
එතකොට අපිට ලෙසි වෙනව. මම ගොඩක් ගෙවල් වල දැකලා තියනවා ලයිට් වතුර බිල් වගෙ එවා මෙසෙ උඩ, පුටුසෙටියෙ උඩ, දෙකට තුනට නවලා අස්සක වගෙ තියනවා. එහෙම නැතුව පිලිවෙලට තියන්න. එතකොට ගෙවන්න තියන බිල් ටික බලන්න ලෙසි. හැම බිලක්ම පුලුවන්නම් එ මාසෙ ඉවර වෙද්දි ගෙවලා තියන්න.
බිල් ෆයිල් එක ගත්තම ඔයාට දල වශයෙන් ඉලග මාසෙ එන බිල්වල ගනන් කියන්න පුලුවන්.
3. වාහන සර්විස් කරන විස්තරත් වෙනම ෆයිල් එකක දාන්න. වාහනෙ සර්විස් කරන්න වෙන කාලය එතකොට කලින්ම දැනගන්න පුලුවන්. එ වගෙම කියක් විතර යයිද කියලා බලන්නත් පුලුවන් කලින්ම. මතක ඇතුව සර්විස් කරාට පස්සෙ බිලක් ඉල්ලගන්න. එකෙ දුවලා තියන KM ප්රමානය ලියන්න. එතකොට තවත් පහසුයි.
4. ගෙදර ෆ්රිජ් එක අනිවා රැ 10ට off කරන්න. උදෙ 6ට ආපහු දාන්න. එ කාලය තුල ෆ්රිග් එකෙ දොර අරින්නෙ නැත්නම් විතරක්. මෙකෙන් ඔයාල්ට සැහෙන්න ගනනක් ඉතුරු වෙයි. අත්තැකිමෙන් කියන්නෙ. ලොකු ලොකු ෆ්රිජ් තියන අයට වාසි වෙයි මෙක නම්. හැබැයි මස්, කිරි, මාලු, අයිස් ක්රිම් වගෙ දෙවල් තියනවනම් එහෙම කරන්න එපා. ෆ්රිජ් එකෙ බඩු නැත්නම් වතුර බොතල් හරි පුරවලා තියන්න. මොකද බඩු අඩුවෙන් තියන එකක දොර ඇරපු ගනම් කුල් වෙච්ච වාතය යන නිසා. ආපහු මුල ඉදන් කුල් කරන්න යන විදුලිය වැඩි.
5. ගෙදරට LED ලයිට් දාන්න. අනවශ්ය ලයිට් ඔෆ් කරන්න.
6. දකින දකින අල්ත් දෙවල් ගන්න එපා. ෆොන් එක පට්ට යනකන් පාවිච්චි කරන්න. අලුත් එකක් ආව පලියට එක ගන්න යන්න එපා.
7. එක මාසයක් ඔහොම කරාම ඔයාට දල වශයෙන් කියක් ඉතුරු කරන්න පුලුවන්ද කියල හිතා ගන්න පුලුවන්. ඉට පස්සෙ එ ගාන ඉතුරු කරන්න.
කියමනක් තියනවා... හැබැයි එක කරන්න අමරු වෙන එකක් නැහැ...
"මුලින් ඉතුරු කරන ප්රමානය ඉතුරු කරන්න. ආදයෙමෙන් අඩුම ගානෙ 50%ක්.
ඉට පස්සෙ ඉතුරු ටිකෙන් ජිවත් වෙන්න. එකෙන් තවත් ඉතුරු උනොත් එවත් ඉතුරු කරන්න."
8. මම ඔය කිවෙ කෙටි කාලින ඉතුරුම් විදි කිපයක්. දිගු කාලින ඉතුරුම් ක්රමත් තියනවා.
එහෙනම් අපි ගියා...