මාසෙක බබෙක්ට දෙන්න හොද කිරිපිටි එකක් කිය&#3505

ACHIK

Well-known member
  • Jun 12, 2015
    17,618
    6,326
    113
    මචන් අමම්ගේ මව් කිරි තියෙනවානම් පිටිකිරි දෙන්න එපා..

    අම්මා කෙනෙකුගේ මවු ඉරි මදිනම් සහ නැත්න විතරයි පිටි කිරි දෙන්නේ ...
     

    Blink_sl

    Junior member
  • Aug 14, 2017
    96
    21
    18
    Moratuwa
    බබාලා ඉන්න අම්මලා තාත්තල හරි එළකිරි ඉන්න doctor කෙනෙක් හෝ doctor කෙනෙක්ගෙන් අහල දැනගන්න පුළුවන්
    අය විතරක් reply කරන්න . Others Please Bump this

    මගේ බබාට මාසයයි දැන්.
    බබා breast එකට තිබ්බම විනාඩි 5ක් කිරි බොනවා නිදාගන්නවා. ඇදෙන් තිබ්බ ගමන් අඩනවා.. මේ හින්දා wifeta අමාරුයි

    බබාට මාස 6ක් යනකන් මව්කිරි දෙන එක හොදයි තමයි .පොඩ්ඩක් මෙයාට අපහසු වෙලාවට විතරක් වේලක් දෙකක් විතරක් දෙන්න පිටි එකක් ගන්න කියල බැලුවේ . pediatrician ව හදිසියේ contact කරන්න විදියක් නෑ . බබා බඩගිනි හින්ද හොදටම අඩනවා .

    මෙතන ඉන්න පිටි දීල තියෙන
    අය කියන්න side effects අඩු , මාසෙක ළමයෙක්ට දෙන්න හොද , ඇබ්බැහි වෙන්නේ නැති (මව්කිරි Reject නොකරන ) හොද කිරි පිටි එකක් පොඩ්ඩක් කොටාගෙන යන්න. ගාණත් කියන්න . VOG ල recommend කරන කිරි පිටි ඇතිනේ .

    ඉක්මනට කියන්න . කඩවල් වහන්න කලින් ගන්න ඕනි.

    මචන් දොස්තර කෙනෙක් දෙන කිරිපිටි ඇරෙන්න වෙන ඒවා ගන්න එපා පොඩ්ඩක් දොවල දෙන්න බලන්න.... පලවෙනි මාස 3 කොහොමත් ළමයි අඩනවා මගේ එකත් ඇඩුවා හොදටම.... මාස තුනට පස්සේ හරි ගියා බබා ගේ පාට වෙනස් වෙනවද කියල පොඩ්ඩක් බලන්න පුළුවන් නං මිඩ්වයිෆ් කෙනෙක්ගෙන් පොඩි අඩ්වයිස් එකක් ගන්න බබා හරියට කිරි බොනවද කියල.... පොඩි උන් සාමය්නෙන් මිනිත්තු 5 බොනවා නිදාගන්නවා ඒ උන්ගේ හැටි
     
    • Like
    Reactions: Sai_baba

    isuru_

    Well-known member
  • Apr 26, 2011
    1,622
    1,083
    113
    mage post eka higak pahala hinda penei da danne naa. kiripiti denna yanna epaa. honda pedetrician kenek lagata ikmanata aran yanna. hethu godak wenna puluwan

    1. kiri dena widiya waradi
    2. gudus hariyata yawala naa.

    thawa hugak athi hodama dee ikmanata doctor kenek lagata yana eka. wenada yana kena nathi unata kamak naa hoyala balala hoda kenek lagata yanna
     

    dj gamaya

    Well-known member
  • Nov 30, 2007
    69,356
    5,775
    113
    Hell & Heaven (Kiribathgoda)
    බබාලා ඉන්න අම්මලා තාත්තල හරි එළකිරි ඉන්න doctor කෙනෙක් හෝ doctor කෙනෙක්ගෙන් අහල දැනගන්න පුළුවන්
    අය විතරක් reply කරන්න . Others Please Bump this

    මගේ බබාට මාසයයි දැන්.
    බබා breast එකට තිබ්බම විනාඩි 5ක් කිරි බොනවා නිදාගන්නවා. ඇදෙන් තිබ්බ ගමන් අඩනවා.. මේ හින්දා wifeta අමාරුයි

    බබාට මාස 6ක් යනකන් මව්කිරි දෙන එක හොදයි තමයි .පොඩ්ඩක් මෙයාට අපහසු වෙලාවට විතරක් වේලක් දෙකක් විතරක් දෙන්න පිටි එකක් ගන්න කියල බැලුවේ . pediatrician ව හදිසියේ contact කරන්න විදියක් නෑ . බබා බඩගිනි හින්ද හොදටම අඩනවා .

    මෙතන ඉන්න පිටි දීල තියෙන
    අය කියන්න side effects අඩු , මාසෙක ළමයෙක්ට දෙන්න හොද , ඇබ්බැහි වෙන්නේ නැති (මව්කිරි Reject නොකරන ) හොද කිරි පිටි එකක් පොඩ්ඩක් කොටාගෙන යන්න. ගාණත් කියන්න . VOG ල recommend කරන කිරි පිටි ඇතිනේ .

    ඉක්මනට කියන්න . කඩවල් වහන්න කලින් ගන්න ඕනි.








    සාමාන්යෙන් අඩුම මාස 9ක් යනකන් වෙන කිසිම කිරිපිටි ජාතියක් දෙන්න දොස්තර අනුමත කරන්නේ නැ. මොකද බබාගේ වකුගඩු හැදිලා ඉවරවෙන්නේ මාස 9ක් යනකොට. ඊට පස්සේ තමා දෙනවනම් දෙන්න කියන්නේ.

    අම්මෙක් තාත්තෙක් වෙන එකේ වගකීම පැහැර හරින්න එපා තමන්ගේ ලේසියට. කොහොමත් මුල් මාස කිහිපය ඕනෙම බබෙක් ඔහොම තමා. පොඩි එකා මිට මොළවන් ඉන්නේ බඩගින්නේ ඉන්නකොට. මිට මොලවන්නේ නැතුව ඇගිලි දිග ඇරලා ඉන්නේ බඩ පිරුණම. ඔන්න ඔය දේ අනිවා නිරීක්ෂණය කරන්න.

    වෙන කිසිම කිරිපිටි ජාතියක් හුරු කරන්න එපා. පොඩි කාලේ ඉදන් ලෙඩෙක් කරන්න එපා.. මාස 5කට පස්සේ දියරමය ජාති කවන්න පුළුවන් උනාම උදේට ඒවා දෙන්න. පොඩි එකාගේ බඩ පිරෙනවා. පුළුවන් තරම් උදේට පිටිකිරි වලින් ඈත් කරන්න.

    මගේ කොල්ලට වෙන කිරිපිටි පුරුදු කරේ නෑ . ආහාර දෙන්න කියපු දවසේ ඉදන් උදේට බත් සහ පලතුරු තමා පුරුදු කරේ ... ඒ වගේම සුප් ජාති. දැන් කොල්ලට අවුරුදු 4ට ලගයි .... අදටත් උදේට බත් තමා දෙන්නේ.

    ඒ නිසා තමන්ගේ ලේසියට පොඩි එකා ලෙඩ කරන්නේ නැතුව මුල් මාස කිහිපය මව්කිරි වලින් පිට කිසිම දෙයක් දෙන්න එපා .... අම්මට හොදට පලතුරු ඒවගේම එළවලු සුප් වගේ දේවල් බොන්න දෙන්න ..... ඔයත් තාත්තා විදියට එයාට උදව් කරන්න ..... මුල් මාස කිහිපය එහෙම කරනකොට තමා උබට තාත්තා කෙනෙක් වීමේ වගකීම වයිෆ් ට අම්මා කෙනෙක් වීමේ වගකීම දැනෙන්නේ :yes::yes:
     

    divoomdelux

    Well-known member
  • Apr 8, 2009
    4,415
    1,485
    113
    Srilanka
    Awurudu 2k yanakal lamekta mawu kiri denna one.. E atharin palaweni maasa 6 wena kisima deyak denna anumatha karanne. Ehe.. Api exclusive breast feeding kiyla kiynne. Wathura binduwakwath aduma tharame denne nehe.. Mokada lamayage brain developmemt eka wedi washayenma wenne me mul maasa keepaye.. Ewata awashya sangataka wena kiri wapa nehe.. E wagema lamayage immunity eka develop wenne mawu kiri walin.. E hinda kisima dr kenek ammata kori dennama beri awasthawak nowanathak wenath kiri warga anumatha karanne nehe.

    Ammata amaru bawa aththa, namuth lamayage neerogi anagathaya eeta wada watinawa..

    Formula milk wargayakin unath awashya de lamayata labenne nehe..
     

    thanush000

    Well-known member
  • Aug 22, 2018
    1,589
    718
    113
    38
    සුවසිලන්තය
    සාමාන්යෙන් අඩුම මාස 9ක් යනකන් වෙන කිසිම කිරිපිටි ජාතියක් දෙන්න දොස්තර අනුමත කරන්නේ නැ. මොකද බබාගේ වකුගඩු හැදිලා ඉවරවෙන්නේ මාස 9ක් යනකොට. ඊට පස්සේ තමා දෙනවනම් දෙන්න කියන්නේ.

    අම්මෙක් තාත්තෙක් වෙන එකේ වගකීම පැහැර හරින්න එපා තමන්ගේ ලේසියට. කොහොමත් මුල් මාස කිහිපය ඕනෙම බබෙක් ඔහොම තමා. පොඩි එකා මිට මොළවන් ඉන්නේ බඩගින්නේ ඉන්නකොට. මිට මොලවන්නේ නැතුව ඇගිලි දිග ඇරලා ඉන්නේ බඩ පිරුණම. ඔන්න ඔය දේ අනිවා නිරීක්ෂණය කරන්න.

    වෙන කිසිම කිරිපිටි ජාතියක් හුරු කරන්න එපා. පොඩි කාලේ ඉදන් ලෙඩෙක් කරන්න එපා.. මාස 5කට පස්සේ දියරමය ජාති කවන්න පුළුවන් උනාම උදේට ඒවා දෙන්න. පොඩි එකාගේ බඩ පිරෙනවා. පුළුවන් තරම් උදේට පිටිකිරි වලින් ඈත් කරන්න.

    මගේ කොල්ලට වෙන කිරිපිටි පුරුදු කරේ නෑ . ආහාර දෙන්න කියපු දවසේ ඉදන් උදේට බත් සහ පලතුරු තමා පුරුදු කරේ ... ඒ වගේම සුප් ජාති. දැන් කොල්ලට අවුරුදු 4ට ලගයි .... අදටත් උදේට බත් තමා දෙන්නේ.

    ඒ නිසා තමන්ගේ ලේසියට පොඩි එකා ලෙඩ කරන්නේ නැතුව මුල් මාස කිහිපය මව්කිරි වලින් පිට කිසිම දෙයක් දෙන්න එපා .... අම්මට හොදට පලතුරු ඒවගේම එළවලු සුප් වගේ දේවල් බොන්න දෙන්න ..... ඔයත් තාත්තා විදියට එයාට උදව් කරන්න ..... මුල් මාස කිහිපය එහෙම කරනකොට තමා උබට තාත්තා කෙනෙක් වීමේ වගකීම වයිෆ් ට අම්මා කෙනෙක් වීමේ වගකීම දැනෙන්නේ :yes::yes:



    machan man inne pitarataka mehe godak podi eunta denne kiri pitimai mehe ammala godak eyalage kiri denawa adui lankawe epa kiwwata mehe doctors la denna kiyanawa piti kiri ekkama ammage kirith... (ipaduna dawase indamma) mehe podi eun oya inne ban kisima aulak nathuwa hethuwa man danne naaaa.. attha nattha danneth naa ban (man dakala thibba deyak kiwwe honde)
     
    Last edited:

    divoomdelux

    Well-known member
  • Apr 8, 2009
    4,415
    1,485
    113
    Srilanka
    machan man inne pitarataka mehe godak podi eunta denne kiri pitimai mehe ammala godak eyalage kiri denawa adui lankawe epa kiwwata mehe doctors la denna kiyanawa piti kiri ekkama ammage kirith... (ipaduna dawase indamma) mehe podi eun oya inne ban kisima aulak nathuwa hethuwa man danne naaaa.. attha nattha danneth naa ban (man dakala thibba deyak kiwwe honde)

    Rata mokakda bro? raten ratata medical guidelines wenas bro,, ekata blapana godak hethu tynwa,,,
     

    divoomdelux

    Well-known member
  • Apr 8, 2009
    4,415
    1,485
    113
    Srilanka
    JAPAN macahan lankawe inna mehe ayath ithin mehe krameeta pururdu wela thiyenne

    mehemai Bro,, even in USA the practice is exclusive breast feeding upto 6 months.. the fact that the breastmilk is supirior to all other milks,, ithin bro Japan wala unath recommendation eka breastmilk, formula milk dunnata... (Japan reccomends exclusive BF just for 1.5 months,, but here 6 months )

    anik eka thamai health facilities,,, Japan is supirior in all the aspects... and they have already reached the expected mortality rates...
    Srilanka mchn thawamath grow wenawa, e hinda we cant afford to take risks,, ekai scene eka,,

    ekai mama rata ahuwe,, mokada developing country ekaka amarui oka karanna
     
    Last edited:
    • Like
    Reactions: thanush000

    thanush000

    Well-known member
  • Aug 22, 2018
    1,589
    718
    113
    38
    සුවසිලන්තය
    mehemai Bro,, even in USA the practice is exclusive breast feeding upto 6 months.. the fact that the breastmilk is supirior to all other milks,, ithin bro Japan wala unath recommendation eka breastmilk, formula milk dunnata... (Japan reccomends exclusive BF just for 1.5 months,, but here 6 months )

    anik eka thamai health facilities,,, Japan is supirior in all the aspects... and they have already reached the expected mortality rates...
    Srilanka mchn thawamath grow wenawa, e hinda we cant afford to take risks,, ekai scene eka,,

    ekai mama rata ahuwe,, mokada developing country ekaka amarui oka karanna

    ow machan ehema wennath puluwan nee anika ban mehe minissu patta busy nisa masa 6k yanakotama daycare ussan duwanawa.. godak welawata meyala wada karana building ekma pahala kotasaka daycare center thiyanawa ithin eeminissu ussan gihin ekata daanawa wada arila eddi aii aran enawa godak pawl wala dennama job karanawa :baffled::baffled:
     

    divoomdelux

    Well-known member
  • Apr 8, 2009
    4,415
    1,485
    113
    Srilanka
    ow machan ehema wennath puluwan nee anika ban mehe minissu patta busy nisa masa 6k yanakotama daycare ussan duwanawa.. godak welawata meyala wada karana building ekma pahala kotasaka daycare center thiyanawa ithin eeminissu ussan gihin ekata daanawa wada arila eddi aii aran enawa godak pawl wala dennama job karanawa :baffled::baffled:

    :yes::yes:
     

    Brandy2020

    Well-known member
  • May 15, 2018
    20,625
    25,983
    113
    මාගේ පුද්ගලික මතය නම් මව්කිරි ඉතාම හොඳයි බවයි. ඒත් කිරි නැත්නම් පිටිකිරි දුන්නාම කියලා අවුලකුත් නැති බවයි... මව් කිරි බීපු එවුන් කුහක කම් කර කර රටට කෙලවද්දී, පිටිකිරි බීපු එවුන් හදපු වාහන වලින් ගිහින්, ෆෝන් වලින් හෙන පොර ටෝකුත් දෙනවා... පිස්සු පීකුදු....
     
    • Like
    Reactions: thanush000

    thanush000

    Well-known member
  • Aug 22, 2018
    1,589
    718
    113
    38
    සුවසිලන්තය
    මාගේ පුද්ගලික මතය නම් මව්කිරි ඉතාම හොඳයි බවයි. ඒත් කිරි නැත්නම් පිටිකිරි දුන්නාම කියලා අවුලකුත් නැති බවයි... මව් කිරි බීපු එවුන් කුහක කම් කර කර රටට කෙලවද්දී, පිටිකිරි බීපු එවුන් හදපු වාහන වලින් ගිහින්, ෆෝන් වලින් හෙන පොර ටෝකුත් දෙනවා... පිස්සු පීකුදු....



    හම්මට යකෝ ඒක :P:P